Bakad gräddfil

I påskas gjorde jag något av det godaste jag har ätit, bakad gräddfil, kan hålla med om att det inte låter så gott men uj uj uj vad smaskigt det var :-)
 
 
1½ dl gräddfil
½ dl grädde
3 äggulor
1 krm salt
1 krm peppar
 
topping
gravad lax
kräftstjärtar
dill
 
värm ugnen till 125 grader
blanda gräddfil, grädde, äggulor, salt och peppar och fördela i 4 små ugnsfasta formar.
grädda i ugn ca 25 minuter (enligt recept men jag har för mig att jag fick låta de stå inne 5-10 minuter extra)
ta ut dem och låt de kallna
toppa med lax, kräftor och dill (eller valfri topping)
 
Vi hade dessa till påskbuffén och då var det för stora formar, de är mycke mättsamma så nästa gång ska jag skaffa mindre formar, typ 20 cl eller nåt sånt, ska man däremot he dem som förrätt eller middag så var de lagom stora.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0