Höga kusten

I torsdags direkt efter jag slutat jobbet åkte vi till Ramvik som ligger vid höga kusten.
Vi packade vår lilla släpvagn, kopplade den på motorcykeln och for iväg. Det var tyvärr väldigt kallt, ca 10 grader, blåst och lite regn. Det blir väldigt kallt när man åker och vi hade nog klätt oss lite för dåligt. Min jacka har också en förmåga att släppa in luft så jag frös redan i Dvärsätt (då var det ju bara 28 mil, av 30 kvar) *ler*

Efter halva turen stannade vi på ett ställe för att fika. Jag skulle plocka fram min laktosfria mjölk och då upptäckte vi att det var ungefär 8 dl mjölk i släpvagnen. Jag hade stoppat ner ett mjölkpaket i kylbägen som jag öppnat på morgonen och bara tagit lite mjölk till kaffet. Det är ju ett litet lock på mjölkpaketet och så långt var allt okej, det vi inte tänkte på var att vi var tvugna att välta kylbägen för att den skulle få plats i vagnen och då har ju naturen fixat det så smart att vätska gärna rinner ut =) Våra hjärnor var inställda på IQ-fiskmås så vi tänkte inte på det *hoho*
Vi fick torka rent men det enda som var blött var ett påslakan, sånt kan man alltid fixa på en camping. Vi köpte sopsäckar och la ner all packning, fikade lite och for sen vidare.

Foto Fjällräven                                                                        Snibbens camping

Vi kom fram till Snibbens Camping där vi hade hyrt en liten stuga.

Foto Fjällräven                                                                          Stugan som vi hyrt

Det var en liten stuga med två bäddar, trinettkök, kallt vatten och köksutrustning för två personer. Passade oss utmärkt. Toalett och dusch låg 25 m nedanför stugan. Billigt var det också, 320 kr/dygn.

Foto Fjällräven

Eftersom vi fortfarande är väldigt nykära var vi ju tvugna att flytta ihop sängarna till en dubbelsäng, lite bökigare med resten av utrymmet men vad gör man inte för kärleken =)

På midsommarafton var det fint väder och vi åkte för att titta på Höga kustenbron, den är verkligen imponerande.

Foto Fjällräven                                                               En riktig semesterbild =)

Foto Fjällräven                                                                            Höga kustenbron

Vi fikade mumsiga smörgåsar och skrev några kort, det var underbart att sitta i solen.
Var det verkligen jag som sa de orden, sitta i långkallsonger, svarta mc-brallor och dubbla tröjor i solen och verkligen gilla det? Jag som verkligen avskyr att bli varm!! Har jag blivit vuxen kanske =)

Foto Fjällräven                                                    Fikapause på hotellet vid bron

Vi åkte tillbaka til campingen och där var det midsommarlekar för hela familjen. Tipspromenad, lådbilsrace, dans runt stången och godisregn.
Campingen hade några lådbilar och barnen styrde med allvarliga miner medan hysteriska föräldrar knuffade på och skrek: Styr då för helvete!  får man säga så till sina barn *fniss*

Foto Fjällräven                                                                                    Lådbilsrace

Plötsligt hör vi ett motorljud, vi tittade ut, en båt eller flygplan gissade vi att det var och ja, det var det. En båt med vingar.
En liten gummibåt med vingar och motor. Den flög runt sjön och när den var mellan träden kunde jag fota den. Lite suddigt men ni ser allafall vad jag menar. Häfftigt, en sån vill jag ha =)

Foto Fjällräven                                                                                   Flygande båt

På kvällen tog vi en promenad runt campingen, där fanns en restaurang, minigolf och en jättestor lekplats för barn. Det var en jättefin camping, lagom stor och efter klockan 23 var det knäpptyst, till och med på midsommarafton. Passade mig utmärkt *ler*

Jag åker gärna tillbaka hit och stannar lite längre tid så man hinner se lite i trakten, just midsommarhelgen är ju det mesta stängt men vi hade en trevlig helg iallafall, lugnt och skönt.

Kram på er alla männsikobarn

Söndagsglädje 14 juni

Det bästa med att vara ute i regnet och ha loppis en ruggig söndag är att när man kommer in är det ännu mysigare att krypa upp i soffan och fortsätta virka på den blivande fisken (återkommer med bild på den)

Foto Fjällräven                                                                       Söndagsmys i soffan

Kan ju också berätta att vi bar med oss 9 bananlådor med loppisprylar och vi har med oss 2½ lådor hem. Det känns skönt, inte blev det många kronor i förtjänst men det spelar ingen roll för vi slipper bära hem alla lådor igen.

Loppis

Har man bestämt att det skall vara loppis så är det bara att bita i det sura äpplet packa upp alla loppisprylar och se glad ut fast regnet står som spön i backen.

Det var inte mycket folk som vågade sig ut i regnrusket igår men dom som kom var väldigt glada och trevliga =)

Foto Fjällräven                                                                            Loppistält i ösregn

Så fast det var kallt och ruggigt gör vi ett nytt försök idag, kanske det kommer någon som plötsligt kommit på att dom behöver en kastrull eller nått annat bra som vi har *ler*

Kram på er alla människobarn

Vi tar väl en till

liten bild på Jonas =)

Foto Fjällräven                                                  Hur skönt kan det här vara då?

Jag måste ju passa på att ta bilder på Jonas medan han bor hos oss så ni får helt enkelt stå ut med lite kattbilder ett tag =)

Jonas

är fortfarande inneboende hos oss *ler*
han är så himla go så jag måste hela tiden tala om för mig själv att han ska flytta nästa vecka.
Hade de inte varit för att jag är allergisk så hade han fått bo kvar för mysigare katt får man leta efter.
Men nu är det som det är och han kommer få det kanonbra i Hammarstrand (eller om det var Hammerdal??). Där kommer han leva med en familj som har massor med djur och det betyder ju att han inte kommer att vara ensam nån gång.

Jag tar så många bilder jag bara kan på det lilla underverket men för det mesta sover han och det kan ju bli lite väl mycket sovbilder =)
Försökte ta lite kort när han tvättade sig men snodden till kameran var väldigt rolig så det blev lite väl nära.

Foto Fjällräven                                                Smaka lite på kamerasnodden

Foto Fjällräven                                                                       En renlig katt är det

Med tanke på min allergi så får inte Jonas vara i sovrummet men häromdagen smet han in där iallafall och när jag letade så hittade jag honom i sängen, under MITT täcke. Är inte det typiskt, Mats sida borde varit lika mysig *humfrr*

Foto Fjällräven                                       En katt har smitit in i sovrummet *ler*
(hade man inte vetat bättre kan man tro att det är en skunk)

Ja tomt lär det bli när den lille kissen flyttar och jag letar för fullt efter allergivänliga djur just nu *längtar väldigt mycket*

Kram på er alla männsikobarn!

Söndagsglädje 7 juni

Vi ha haft en gäst i natt. en liten söt katt som har gått runt här i Trångsviken den sista månaden. Den har bott hos en tjej som också sett till att han har öronmärkts, kastrerats och vaccinerats. Men eftersom henne ena barn har astma och reagerat på denna lilla kissekatt så vill hon gärna hitta ett nytt hem åt honom.
Han har svansat runt vårat hus i några dagar och i natt fick han komma in här.
Vi fick lite kattmat från svägerskan och kissen, som vi döpte till Jonas (vad han heter när han bor hos andra har vi ingen aning om), smaskade och åt för att sen somna på Mats mage.
Tyvärr är ju också jag allergisk och hur mycket jag än vill så kommer det inte funka med att han bor här.

Kanske det finns någon annan därute som vill hjälpa denna lille sötnos att få ett riktigt hem. Han är otroligt sällskapssjuk och jättesnäll, ganska liten till växten och vad jag förstod så trodde veterinären att den var 1-1½ år.

Foto Fjällräven                                                                                               Jonas

Foto Fjällräven                                                                              Mats och Jonas

Grattis Dennis

till studenten.
Mats systerson tog studenten i dag. Nu är han fordonsmekaniker och det är ju alltid bra att ha en eller två (eller sju) mekaniker i familjen. Kan tro det känns skönt nu när skolan är över. Jag tror inte han kommer att sätta sig i skolbänken igen på ett tag =) Men sånt vet man ju inte, man ska aldrig säga aldrig.

Nu är det bara ett körkort som fattas. Vi får väl lägga ett bidrag till det i kortet.