Skogens guld

Idag har jag plockat hjortron för första gången, precis utanför huset (i Bratteggen)
Faktiskt så har jag aldrig sett levande hjortron förut, bara som sylt i affären =)


                                                                                                          Skogens guld + lite blåbär


Hade inte så värst mycket tid på mig att leta men jag ska nog ta mig en närmare titt runt tomten i helgen.

Jag såg andra blåa bär, inte blåbär alltså. Är det någon som vet vad detta är för något? Kan man äta dem?



Bären sitter på något som har barr, en kanske?

Hoppas någon kan ge mig ett svar på detta. Hoppas de är ätbara för vi har massor av dem på tomten.

Kram på er alla människobarn

Kommentarer
Postat av: inger gustafson

Tjena Ammii!! Det är din gamla faster som vill tala om för dej, att bären du undrade över( de blåa ) heter kråkbär! Tror att man kan koka saft på dom, men jag har aldrig prövat! Vilket litet mysigt hus ni bygger!!!! Ni sliter som djur, förstår jag! ha det gött! Kram Inger!

2010-08-16 @ 15:55:07
Postat av: Helen

Men va ni jobbat! Tänk att ni snart byggt ett helt hus... Roligt men säkert jobbigt oxå många ögonblick. Men blir så fint :-)



Ska inte försöka mig på att arbestämma det blå bäret, det skulle kunna få allvarliga konsekvenser ;-)

2010-08-17 @ 10:38:50
URL: http://helensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0