Ute i friska luften

I dag har M och jag varit ute i naturen och lufsat omkring. Vi åkte mot Åre. Först for vi upp till det nya hotellet, Cooperhill. Det är inte färdigt än och när det är klart lär det kosta mer än vad våra plånböcker kan klara av. Det var väldigt fint där men fy vad många hus. Inte är det gratis att köpa hus där och jag kan inte förstå hur man kan betala hur mycket som helst för att få en stuga som har grannar runt om, både på höjden och på tvären.

Foto Fjällräven                                                                       Vy från Björnriket

När vi hade kollat in alla flotta hus stannade vi till vid Åre chokladfabrik och inhandlade lite smaskens. Naturligtvis provsmakade vi av alla sorter först *mums*

Foto Fjällräven                                                                       Åre chokladfabrik

Vi åkte vidare mot Ullodalen, där hade vi bestämt oss för att lägga ut filt och sovsäckar, mysa med kaffe och smörgås. Tråkigt nog försvann solen bakom de låga molnen, men mysigt hade vi iallafall.



Foto Fjällräven                                                                 
Smaskens att äta ute

Lite kallt blev det när solen försvann men vi hade ju sovsäckar med oss


Foto Fjällräven                                                       
Som sagt, lite kallt var det.


Jag har tagit över hundra bilder idag och många knäpptes genom bilrutan.


Foto Fjällräven 

Om man dricker kaffe och äter smörgås ute måste man lätta på trycket utomhus också *ler*


Foto Fjällräven                                                                     Nöden har ingen lag

När man kört igenom Åre mot Duved kör man över denna bro med detta konstverk.
Snyggt? Nä. Kreativt? Ja.


Foto Fjällräven                                                                                    Under bron
 
På samma plats som jag fotade bromålningen kunde jag ta en annan bild, bara jag vred mig 45 grader.
Jag måste säga att det nog är den mest fantastiska vy jag någonsin sett, i verkligheten.


Foto Fjällräven                                                          
Liten stuga vid Åre utfart

Jag tycker att det är så vansinnigt vackert, tänk att få bo vid denna underbara plats (vet inte om jag kan säga samma sak när solen inte ligger på och det förmodligen är som en gravkammare)


Vi stannade till på Ica i Åre och inhandlade lite middagsmat och nya frukostskålar (som jag spanade in i somras när jag var i Åre med mor, far, bror och son).

Som vanligt är Åre under om- och eller tillbyggnad. Byggställningar på nästintill alla hus. *suck, pust och stön*


Foto Fjällräven                                                                                      Bygge i Åre

men säga vad man vill om Åre, byggen eller inte, glada typer finns det där iallafall.


Foto Fjällräven                                                                          En glad GB-gubbe

Vi har haft en underbar dag ute i naturen, soligt med lagom tempratur, bara några minus. Skönt att bara vara ute, bara rå om varandra, mysa, äta gott och se allt fint som finns runt omkring oss.

Fast det är rätt skönt att komma hem också.


Foto Fjällräven                                                                              Hem ljuva hem

Undra vart nästa dagstur går?  Berättar så fort jag vet.

Kram på er alla människobarn, natti natti.


Kommentarer
Postat av: Madde:)

den där lilla stugan, där bor tomten:) det är vad alla barn i åre får höra iallafall:) Kram!

2008-11-10 @ 16:34:05
URL: http://frukarlssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0