Laxbutiken

I söndags var vi (mamma, pappa, son, syster, bror, M och jag) på Laxbutiken i Ljungskile. Man bör vara laxfantast för att uppskatta det stället. Pappa och broder, som inte äter saker som kommer från vatten, åt kyckling och fläskfile. Jag måste erkänna att det inte var ett ställe för mig. Jag är inte förtjust i lax som inte är kokt, grillad eller på något sätt tillagad på spis eller ugn. Det var ju mest gravat och rimmat och allt vad det nu heter. Vi hade beställt buffe och då fick man ju plocka till sig av alla möjliga sorter men jag saknade grönsaker och sånt som man har till. Det fanns potatis men i övrigt var det lax.
-Nu ska vi se, lax och vad ska jag ta till laxen...hummm...jo men jag tar nog lite lax till laxen.... *öhhh*
Det hade nog varit bättre för min del om vi beställt mat från menyn. Då hade man kunnat välja på alla möjliga laxrätter. Nu var det ju så att vi betalade med vinstpengar från mammas, syster och mitt kenospelande och då spelar det inte så stor roll ifall maten var bra eller inte. Men hade jag åkt dit och betalat 245 kr ur egen ficka hade jag nog blivit besviken. Vi hade iallafall jättetrevligt och det som jag kunde äta var jättegott.

laxbutiken
Foto Fjällräven                                                               Laxbutiken i Ljungskile



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0