Konstig färg på potatisen

Jag måste bara få visa vad vi åt till middag idag.
Jag köpte härom dagen potatis av sorten "blå kongo"
Har ätit det förut men jag tyckte då att det var en ganska mjölig sort så nu ville jag prova om det gick att göra mos på den.

hahaha....ja, det gick men det såg allt bra knepigt ut. Man äter verkligen med ögat.
Det ser nästan ut som något katten fått upp, men jag lovar, det var gott. Som vilket potatismos som helst.

image146 Mos av "blå kongo"
Foto Fjällräven

Så här såg den ut innan den kokades.

image147 Den är väldigt vacker.
Foto Fjällräven


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Wow - det ser ut som att du lekt i Photoshop. Väldigt vackert, men som sagt - konstigt. Tänk dej att ha aubergine till.
Moset ser ut som blåbärsglass.

Kram

2008-01-15 @ 17:40:25
Postat av: RobertE

Ja, helt klart häftigt! Kanske något för småbarnsföräldrar som inte får sina barn att äta vanlig potatis? För hur rolig ser egentligen vanlig potatis ut?

2008-01-15 @ 19:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0