Slussdagen

Vi trotsade vädret, mor, far, Pia, Millan, Lisa och jag och begav oss till slussarna där det var hantverkare av alla de slag. Den bästa morbror Urban stod där med sina fantastiska svepaskar och knivar, som han vinner pris för varje gång han tävlar med dem, sade hon stolt :-)
 
 
en jättefin ambulans och två fantastiska brandbilar fanns också att beskåda, barn fick prova på att spruta vatten i kanalen med en brandslang, jättekul kan jag tänka mig :-)
 
 
som sagt var, det var lite regnigt och vi var rejält blöta även om vi hade paraplyer men det var redigt med besökare i alla fall, det är kul för utställare när det kommer besökare.
 
 
 
fick med mig lite informationsblad från utställarna och jag vill jättegärna fara ut på en matrallyresa, tänk vad mycket gott man kan hitta :-)
 
 
En kvinna vid namn Annika visade upp sina underbara keramikalster, hon gör de mest fantstiska skapelser och man blir bara jätteglad när man tittar på dem :-)
 
 
 
en fika lyckades vi få till i regnet, en parasoll, fem paraplyer och en regncape men satan i gatan vad blöta vi var ändå :-) det var rätt skönt att komma hem och byta alla blöta kläder till torra myskläder :-)
 
kram på er alla människobarn
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0