Växtförökning

 
Linda och jag har varit på föreläsning om växtökning, Trollhättans trädgårdsförening www.trollhattanstradgardsforening.se i samarbete med studieförbundet vuxenskolan ordnade en kväll med bildspel, föreläsning med frågestund, växtlotteri och fika.
Linda och jag sänkte medelåldern med ca 30 år när vi kom dit :-) Men det var säkert en fördel att vi var yngre än de flesta, vi blev väl omhändertagna, eller så var de snälla för att vi såg så förvirrade ut :-))
 
Det var jättetrevligt och jag har bestämt mig för att bli medlem där. Kanske kan jag nästla mig in i någon styrelse, det brukar ju alltid vara ett problem att hitta styrelsemedlemar.
 
Bertil Larsson från Dals Rostock höll i föreläsningen och bildspelet, han har visst en fantastisk trädgård som jag jättegärna vill besöka någon gång.
Han hade med sig fröer som vi fick ta så nu ska här odlas :-)
 
Iphone: Iris blå och vit, 3-5 cm
 
               
Iphone: Iris, tror den heter Lilies, ca 3 cm                                 
 
 
 ett litet fröchips ca 0.4mm

 
Iphone: Buskpion, ca 6 cm                         ca 1 cm
 
 
 
Iphone: Magnolia, ca 5 cm                                        ca 0.5 cm
 
Nu ska jag bara ta reda på hur, var och när det är bäst att starta med dessa frön :-)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Åh, har ni varit i Magnolia ha, ha, ha...

2013-09-26 @ 09:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0