Virkade fodral & godis

När jag var hos Kerstin häromsisten så såg jag att hon hade virkat fodral till sina snabbkaffeburkar, de tomma alltså. Hon hade flera stycken med olika fodral och använde dem som förvaring i sitt syrum. Jag knyckte den idén och har nu virkat fodral till två burkar, supernöjd blev jag om jag får vara så fräck och säga det själv =)


Först virkade jag att fodral till en snabbkaffeburk (euroshopper), den fick ett rött syntetgarn.


ca 15 cm hög


Locket fick ett tyg som limmades fast med limpistoll och dekorerades med knappar som också limmades fast. Det är säkert inte jättehållbart men det håller så länge det håller =)




Kanten dekorerades med ett band som också limmades fast




I den lilla burken har det varit någon tacoröra och den fick ett grönt ryagarn med lock som fått ett virkat täcke. Det virkade fodralet till den lilla burkens lock limmades också med limpistol.




ca 8 cm hög

Båda burkarna ska flytta till stugan, i den röda burken blir det nog batterisamling, den lilla har ingen uppgift än :) Ska nog virka några fler fodral och några får kanske sydda fodral, det kan bli bra till att förvara spik och skruv i stugan. Återkommer säkert med bilder då :)


Har man för mycket fritid, eller om det är så att man inte bara kan sitta i soffan och se på tv utan att göra något mer, närå, jag är väl inte rastös :o) *sade hon och visslade lite* 
Ja iallafall, då kan man virka, eller nä föresten, jag har stickat karameller.


stickade karameller och virkad engelsk konfekt

Min sjal i dominostickning är halvfärdig, det börjar bli för varmt att sticka den eftersom det är yllegarn men jag hoppas den blir klar innan vintern iallafall :) Måste väl erkänna att jag inte gillar att göra samma sak om igen och det är väl dryga 70 rutor när den är färdig, har gjort 36 *suck*




Jag har gjort en förvaringskorg till dessa garnen, det är 20 olika färger som låg huller om buller i soffan. Mats hjälpte mig såga itu en hink som nu är ca 10 cm hög och diametern är ca 28 cm, klädde den med olika jeanstyger och knödde ner alla nystan, perfekt med alla samlade nystan som ska vara till sjalen på ett ställe.





Kram på er alla människpbarn, krama varann i trafiken



Kommentarer
Postat av: Kerstin

Oj vad du varit flitig! Vad mycket fint.Jeanskorgen till garnerna är ju bara för läcker!

Kram Kerstin

2012-05-31 @ 18:17:03
URL: http://titiashörna.blogspot.se
Postat av: Fjällräven

Tacka, ja nåt ska man ju ha de gamla jeansen till =)

Kram på dig också,ses snart hoppas jag

2012-05-31 @ 21:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0