Så härligt

Klockan är sju och jag har slutat jobbet och det är underbart väder ute. Egentligen hade jag tänkt att rensa i trädgården, det ser helt enkelt för jävligt ut i pallkragsodlingarna, i järngrytorna har det i och för sig börjat växa av förra årets penséer och nån tulpanlök eller nåt men i övrigt ser det bedrövligt ut.






Rabatten eller vad man nu ska kalla den här fyrkanten för har liksom vuxit ihop med gräsmattan *suck*




man vet att det varit fuktigt när svamparna kommer redan i maj :)





Ja vad säger man *suck pust och stön*





i den här lilla krukan har det vuxit upp en liten pensé från förra året


blomman är i storlek som en enkrona

tyvärr råkade jag slita bort den när jag drog bort det gamla vissna böset men jag petade ner den igen, får väl se om den klarar sig

Fast jag nu ser hur det ser ut så orkar jag inte ta tag i elendet just nu, det är så härligt att bara sitta här ute och bläddra i tidningen som kom med posten idag, zappa runt lite på nätet, surfa heter det kanske när det handlar om datorer =)




en glass slank ner också, visst är det härligt med sommar, då får man äta glass fast man inte ätit middag än =)


en illa frusen Piggelin, men den var god ändå =)


Ja ja, jag får väl se om orken dyker upp, säger som min kära kollega Susanne, det är sällan orken, tiden, lusten och ekonomin sammanfaller =)

Har för mig att jag läste på affären att det skulle komma in plant i morgon, då ska jag köpa några och har inte orken kommit innan dess så lovar jag att jag ska ta hand om trädgården i helgen.

Kan dock inte garantera att den stora sålådan blir omhändertagen, där måste nog Mats hjälpa mig för den måste grävas ur och sen ska det byggas en ny, får jag tag på pallkragar så skulle det vara perfekt.


jordgubbsodling i för klen sålåda

jordgubbsplanten ska få en ny plats och denna gång ska jag inte rensa bort alla skott som jag gjorde för några år sedan, jag vill ha många plantmoch får jag inte plats med dem här så ska jag prova att plantera ut dem i stugan. Det kanske är för kallt där men jag måste iallafall försöka.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0