Mitt i natten

jaha, ännu en natt med tema vaken *suckar tungt* Sitter nu med morgonkaffet framför mig, Mats har energi för två eller möjligen tre =) han har röjt undan i köket och verkar fortfarande ha lite mer energi.

När klockan var kvart över tre i natt så hade jag inte lyckats somna en enda gång




och det skulle dröja ytterligare drygt två timmar till innan tröttheten vaggade in mig i drömmarnas rike, väldigt skönt att jag är ledig idag.

Men är man vaken på natten så måste man hitta på något, det är ingen idé att hetsa upp sig för att man inte får någon sömn, sömnen kommer inte snabbare för det.
Efter att ha läst ut alla tidningar som legat på hög så satte jag mig i soffan och började virka på andra paret tofflor, denna gång i färgerna grön/orange/vinröd





Så här blev det första paret






Ja jag slipper frysa om fötterna när jag sitter uppe på nätterna, alltid en fördel =)
Funderar på om det går att sy fast en skinnsula under så de inte blir så hala.

Nu är det frukosttajm, sen ska jag göra mig iordning för att åka på Hantverkscafé på Gamla Lanthandeln i Krokom, kul att kunna åka på det nu när jag är ledig.

Kram på er alla människobarn


Kommentarer
Postat av: kerstin

Vad fina tofflorna vart.Delar du med dej av mönstret?

2012-05-10 @ 11:09:35
Postat av: Fjällräven

Jag började leta efter mönstret igårkväll för jag är ganska säker på att jag har ett mönster nånstanns. Men jag misstänker att du redan har virkat ett par nu när du såg dem i verkligheten igår =)

TAck för en mycket trevlig dag

2012-05-11 @ 08:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0