En tur till Kall

Vi har varit i stugan i helgen och på måndag tog vi en tur till Kall. Vi besökte Kalls affär och det var en possitiv upplevelse, att en så liten by kan ha en så "stor" affär. Vi promenerade runt i området och det var underbart väder, solen sken och inte en vindpust förrän vi sa högt att det är skönt att det inte blåser, då började det att fläkta lite =)

Vi gick runt på kyrkogården och tittade på alla gravar, låter ju väldigt uppmuntrande eller hur =) Men det är lugnt och rogivande att gå runt blant gravarna.




Det som slog mig var att det inte fanns några riktigt gamla gravar, märkligt eftersom det har legat en kyrka på samma plats sedan 1300-talet.




Det här är en gammal automat för frukt och konfektyr. Vill ha!




Mats fick stå modell för att ni ska se storleken på den.








Brevid stod en gammal spark, ser ut som en ombygd köksstol :)




Undra om fönstren hör till Folktandvården? Påminn mig isåfall att jag ska behålla min tandläkare i Nälden=)





Jag som trodde att det vara varmt ju längre ner till Belsebub man kom =)




Så här vackert är det i Kall




tittar man åt andra hållet så ligger Kall Auto Lodge, där vill jag jättegärna sova en natt och äta lite gott =)





Några vindsnurror såg vi också, den med två blad ger nog inte så mycket el =)








Kommentarer
Postat av: Den Gamle

Mor och jag var också på en kyrkogård,Gustavas kyrka i Båberg,i måndags.Vi har efter många år hittat min farmor och farfars gravar. Vindsnurran med två blad ser lite död ut, den ger nog bara likström.

2012-05-02 @ 10:46:33
Postat av: Fjällräven

asgarvar åt likströmmen alltså =)



Vad kul att du hittade din farmor och farfars grav, eller kul kanske man inte säger, intressant :)

2012-05-02 @ 15:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0