Trollhättan

Mitt besök i Trollhättan veckan före midsommar resulterade i hela tre bilder =)

Titta och njut kära vänner


Kusin Gabriella, svägerska Linda, broder Bassen och pappa Åke


svärdotter Heléna


Mamma Inga-Lena, assistent Elisabeth och syster Millan

Min vecka i Trollhättan var underbar, bara att få krama Kim hade varit nog för min del men nu fick jag även krama alla andra så nu kanske jag kan klara mig några veckor tills vi åker ner nästa gång =)
Min resa började med att jag klev upp kl. 3 på måndag morgon, mitt tåg gick från Östersund 5.40 *gäsp* men det betyder ju också att man är framme i Trollhättan redan kl fyra på eftermiddagen. Pappa hämtade mig och vi åkte och hämtade mor på jobbet för att sen laga mat som vi tog med hem till Millan (det regnade så det var lättare för oss att ta oss till Millan än att hon skulle gå i regnet ner till Skoftebyn). Dit kom också Bassen och Kim.

På tisdag gjorde Millan, pappa och jag Överby, letade skor men hittade inga. Efter shoppingturen hälsade Kim och jag på Jens och co. Har ju planerat att besöka dem varje gång jag är i Trollhättan men det blir liksom aldrig av men nu kom jag äntligen iväg. Efteråt åkte jag hem till Millan en snabbis.

Onsdag gjorde pappa och stan, där hittade jag iallafall ett par skor så jag slapp smälta bort i mina varma kängor.



Efter stan åkte jag hem till Millan och på kvällen var jag på Strandgatan med Kim, Alex och Jimmy, mycket trevligt =)

Torsdag hade vi vigt åt Göteborg, Millan tog färdtjänst och pappa och jag åkte bil. Vi hann med en fika, Lagerhaus, Granit, lunch och en pappersaffär sen hade vi avverkat 6 timmar och Millans taxi kom. Allt jag handlade var muffinsformar á 39 kr =)

Nej nu ljög jag, hittade ju träskor också, skitsnygga =)



Millan och Anette i hissen på Lagerhaus




Efter Göteborg åkte pappa och jag till Ikea, där handlade jag lite smått och gott, servetter, lådhandtag, ett durkslag, två sittdynor som vi ska ha till bron i stugan och säkert några saker till. Jag fick lämna sakerna i Trollhättan, mor och far tar med sig det när de kommer hit.
Efter Ikea släppte pappa av mig hos Kusin Fredrik, Robert och Malva. Det är tradition att jag sover en natt hos dem. Alltid lika roligt, tiden går för fort bara.





På fredag åkte Malva och jag hem till Millan medan Fredrik åkte till jobbet en stund, Malva var lite blyg och ledsen men det löste jag snabbt med en ipad och en kaka. Tänk vad lättvindigt det är att vara barnvakt i dagens tider =)

Sen blir ju allt bra när pappa Fredrik kommer :)




Nu börjar min energi tryta efter en hektisk vecka så några minuter på sängen innan vi åker ner på stan och sätter oss på Butlers och äter gott och dricker ännu gottigare =)
Tyvärr gick ju bussen hem redan kl 23 så det blev inte så sent, eller kanske var det tur =) Roligt hade vi iallafall, mamma, pappa, Heléna, Bassen, Linda, Gabriella, Millan, Elisabeth och jag. Kim var i Tyskland på jobb så han missade tyvärr denna trevliga afton.

På lördag var det som vanligt fika på cafet utanför folkets hus, alltid lika roligt att träffas på det viset, moster Lilian och faster Laila var där utöver de som jag redan hunnit träffa, det var skönt att få krama om dem också, går för lång tid emellan.

På söndag körde Heléna och Kim mig till Landvetter där mitt flyg startade 16.20, jag fick vänta 3½ timma på Arlanda innan planet gick hem till Frösön men där stod Mats med blommor och tog emot mig :) Nästan som när jag blev hämtad första gången för 11 år sedan på järnvägsstationen kl 6 på morgonen, då stod han också med blommor i handen och väntade på att jag skulle kliva av tåget. Gulle dig=)

Det är skönt att vara i Trollhättan för jag längtar så himla mycket efter alla där, Kim allra helst (ja er andra också) men det är också väldigt skönt att komma hem till Trångsviken, sova i sin egen säng är härligt =)

Ses snart igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0