Midsommar

Ja man ligger väl lite efter i tiden men här kommer lite bilder från midsommar som vi på förmiddagen firade i Åse, på Jo-gården. Ett trevligt inslag där alla som har lust samlas för dans runt midsommarstången och fika.


Conny Lund, Pelle och Katrin Reiman


Olivia med farmor Sigbritt Lund


Dags att resa midsommarstången


å än slank den hit.....



å än slank den dit.....

sådä, då var den på plats






Kusinerna Andre och Mats

Jag har ingen aning om vem som äger den här bilen eller vilka det var som åkte i den men jag tyckte den var superhäftig och när jag inte fick upp kameran i tid så stannade de så snällt och lät mig fotografera bilen =)





Efter Jogården så packade vi in all midsommarmat i bilen och for till stugan

I år gjorde vi en ny variant av jansson, en med gravad lax, helt klart en lyckad kombo :)

Det var inte bara en massa ätande under helgen utan vi var lite rediga och gjorde lite nytta. Mats målade ett andra strök med den svarta färgen på takfotsbrädan (som vi inte hann med i höstas) och jag krattade grus så det blev lite planare på infarten




Naturligtvis åt vi även jordgubbstårta, ett måste på midsommar. Det är ju lite knöligt att förvara en tårta när man har ett kylskåp som är stort som en skokartong men det löste vi genom att baka en mumsig solskenskaka och bara ha grädde och jordgubbar till, det gick väldigt bra =)




När vi åkte hem så passade vi på att slänga lite skräp på Åvc i Järpen, inte visste jag att man kunde campa där =)





Skafferiet verkar välfyllt, svämmar nästan över





Här har det nog varit fest, klackarna i taket och ett och annat champanjeglas har visst gått i kras




Att luftkonditioneringen har pajat gör nog inget, fönstret är ju öppen








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0