Luffarslöjd

För  ett par veckor sen så var Lisbeth, Ella och jag på Mus-Olles i Ytterån och provade på att slöjda med ståltråd. Lite har man väl provat på förut men det är alltid kul att få lära sig av en mästare.
Först fick vi göra var sin krok


så här blev min krok


Ella gör sin krok med stor lätthet, hon är verkligen en naturbegåvning när det gäller hantverk.




Öp var där och fotade oss i full aktion =)

http://op.se/lanet/krokom/1.4870508-kunskap-overford-pa-gammalt-vis




Detta är Ove, han är luffarslöjdsmästare och lär oss hur man ska göra :)




Kerstin passar in i miljön som om hon vore född där =)


Efteratt vi gjort krokar så ville vi prova på att göra fåglar, Ove var snäll och visade oss. Så här ser Ellas fågel ut.
Inte kan man tro att hon bara är tio år, hon är jätteduktig :)


Ellas fågel


En fågelkropp ligger och väntar på sina vingar


Min fågel väntar på sina vingar


Min fågel har hamnat i sovrumsfönstret, jag är riktigt stolt =) Sen ska man nog inte visa den för någon som är lite mer kunnig men jag är mäkta stolt =)





Kram på er alla människobarn, var snäll mot varandra i trafiken :)









Kommentarer
Postat av: Linda

Vad fina saker de blev ni är jätte duktiga..

2012-07-20 @ 10:17:49
Postat av: Den Gamle

Väldigt fin fågel du har gjort.

Vad är det för sort?

2012-07-20 @ 11:18:21
Postat av: Fjällräven

Tackar så mycket! Det är en Ytteråpipa =)

2012-07-21 @ 09:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0