Lite fint på bron

Glömde ju visa vilken fina blommor jag planterat och ställt på bron i stugan



Jag köpte 2 lavendel och 1 hängpelargon på affären i Trångsviken sen köpte jag en zinkbalja och ett grönt hjärta i Järpen, titta så fint det blev =)

Lyktan fick jag av svärmor och svärfar när jag fyllde år.
Betonglövet har Lisbeth gjort för ett par år sedan när vi gjöt betongfigurer hemma hos mig.



den är gjuten i ett lock som det här, man lägger ett rabarberblad på locket och häller på betong som sen får brinna några dagar, jag gillar det jättemycket.






Om ni undrar varör jag trivs så bra här uppe i södra norrland
så kan ju detta vara en av orsakerna =)

Utsikten när man går strax bortom knuten

När vi ändå pratar blommor så kan jag ju också visa några bilder från när vi planterade blommor i blomlådorna som ställs ut i byn.
Vi samlade in pengar till blommor vid ett lotteri vi hade på julmarknaden, jag är ju med i Trångsvikens stickjunta och vi skänkte vinster och pengarna vi fick in var ämnade till byns blommor.
Så några i stickjuntan samlades vid Magasinet och planterade 6 stycket lådor.


Lisbeth, Ella, Julia och Anna-Märta


Anna-Märta, Lisbeth och Ella


Julias barnbarn Sigge håller koll så det går rätt till =)


Julia och Anna-Märta vattnar

Några lådor får stå kvar vid Magasinet, två ställs vid Bygdegårdens infart och en ställs utanför Ph (fd. pensionärshemmet)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0