Alice Cooper

I går var vi, Mats, Kim, Heléna, Millan, Anna och jag på Liseberg. Målet var att se Alice Cooper när han spelade där men det var lättare sagt än gjort. Alla som har varit på Liseberg vet att ytan framför scenen är väldigt minimal att där tränga sig fram med en rullstol är lika med nedtrampning.
Men men, vi hörde iallafall den gamle skräckmästaren när han ylade loss =)


Foto Anders Ylander Bild lånad från www.expressen.se
Bara här var det ca 15000 personer, inte mycket plats kvar för Millans rullstol och hon var inte så sugen på att knö sig fram =)
(har läst nu i efterhand att det var ca 22000 personer här)


Men inte hängde vi läpp för att vi inte såg Alice Cooper, det går ju att göra så mycket annat på Liseberg, som att vinna stjärnvinsten på kexchokladjulet =)


Go å glá, kexchoklá =)

eller varför inte vinna ett chips eller två




men varför nöja sig med chips och kexchoklad när man även kan mumsa på ett rör center=)



Så på en skala mellan ett och tio så kan jag nog tänka mig att Millan är på ca tretton =)


Mats och Kim bestämde sig för att prova lyckan på roulett, tror att Kim lyckades få med sig 85 kr mer än när han startade, kanske inte tillräckligt för att få kvällen till att gå ihop men bättre än inget =)


Km och Mats


Mats, Kim och jag tävlade mot varandra med att spruta vatten på en fotboll och jag vann, ja ja, det var lite fusk för jag provade tre gånger, men det säger vi inte högt =)


Mats skjuter med vattenpistol

Vi knackade även kaniner, en sån där maskin där man håller i en liten klubba som är fastsat med ett jävligt kort snöre och sen ska man försöka slå ner små runda cylinderklossar (har väldigt för mig att det var kaniner man dunkade till förr)
Jag var jättestolt när jag hade dunkat på och fått 210 poäng, tills jag kollade på Kim och Mats som fått 430 och 370 poäng, dom har säkert övat =)



När vi åkte ner till Göteborg regnade det rikligt på flera ställen men när vi väl var på Liseberg kom det bara en lite skur, då kom regnrockarna väl till pass


Rödluvan var också på Liseberg =)


Kim och Heléna












Mats vaktar "dramaten" =)



Strax innan vi skulle gå ut så tog vi en titt på alla händer och där hittade vi Laila Westersund
R.I.P Laila





När det var dags för oss att gå mot utgången och Millans taxi så blev det tvärstopp. Området framför scenen var avstängd eftersom det var så mycket folk där. Vi blev ombedda att gå via rulltrappan som går upp till Pariserhjulet med det går ju inte med en rullstol. Anna ringde taxin och ändrade hämtplatsen så taxin kom på baksidan av Liseberg, kruxet var bara att vi hade lämnat in grejer i garderoben som ligger vid framsidans entré.
Jag åkte upp för den enooooormt långa rulltrappan och gick via berget till stora entrén och garderoben och sen var det bara att knata tillbaka över berget för att komma tillbaka till Mats, Millan och Anna (Kim och Heléna åkte hem en stund tidigare).
Tyvärr så funkade inte rulltrappan som gick ner från berget utan det var bara att knalla på hela vägen upp till Pariserhjulet och sen ner för en trappa och vips var man vid baksidan av Liseberg (vips och vips kanske var att ta i, det var förbannat brant uppför och nedför att gå den vägen och svetten lackade när jag väl kom fram)

Taxin var 20-25 minuter sen och när Millan och Anna åkte iväg var det bara för Mats och mig att börja den lååååånga vandringen till vår bil som var parkerad ca 2 km framför Liseberg *suck, pust och stön*


Millan , Anna och Mats i väntan på taxin.

Vi hade en underbar dag på Liseberg med mycket skratt och flams, åt gott gjorde vi också och Millan var väl densom var mest nöjd med tanke på alla vinster =)
Nu är det bara att vänta in nästa sommarens Lisebergsbesök.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0