Lite uppdatering så jag kommer ikapp

Jag har sytt några nya kuddar till stugan, ja iallafall överdragen. Nu när vi har fått dit soffan så måste man ju kunna ligga och mysa i den :)
Det blev ett grönt med äpplen och ett rött, det röda är sånt där manchestertyg som är i barnkläder, har för mig att det heter babycord (har ingen aning hur det stavas) mjukt och gosigt är det =)
Tygerna kommer från Stoff och Stil, förutom det enfärgade gröna som är köpt på Tygladan i Vargön (mellan Trollhättan och Vänersborg)








Vi har ju också gjort oss ett soffbord av lastpallar. Det blev väl inte riktigt som vi hade tänkt oss. Vi ställde först två pallar på varandra men det såg väldigt konstigt ut så vi vände den understa pallen upp-och-ner och det kändes bättre. Vi fick slå bort en regel som var i mitten av den lastpallen så den måste målas lite (kanske man kommer sig för att göra det till helgen)
Men även om nu inte bordet blev som vi trodde så duger det tills vi känner att vi vill lägga pengar på ett nytt. Har insett att det är jäkligt dyrt med soffbord, kan inte föstå hur man kan lägga 3-4-5-tusen för ett litet bord?!
Så fast vi inte är jättenöjd så var ju detta bord gratis =)






Vi har också monterat lådor på vårt överblivna skåp. Vi ska inte ha kvar skåpet i stugan, från början var tanken att vi skulle bygga in en bänkspis i skåpet men vi valde istället en fullstor gasspis, eller stor och stor, den är ju ganska liten egentligen, men den är iallafall såpass stor att den står på golvet.
Ja ja, skåpet ska bort när vi hittar ett högskåp som vi gillar men fram till dess så använder vi det som förvaring av verktyg och det såg väldigt stökigt ut hela tiden, men när lådorna kom dit så blev det lite bättre.
Hoppas det är bra väder till helgen så vi kan såga till bänkskivan i lagom storlek. (men enligt www.klart.se så ska det vara blåsigt, lite snö och 12 minusgrader *suckar tungt*)







I sovrummet har vi fått upp en fotogenlampa, eller fotogen är det väl inte när det är lampolja, men ni vet vad jag menar :)
Den lyser upp jättemycket och värmer bra






Det var ju våffeldagen på söndagen men vi tjuvstardade med våfflor redan på lördag. Jag köpte ett nytt våffeljärn på affären härom veckan och där fanns några våffelrecept. Vi valde ett som hette "kakvåffla" lät ju mumsigt men jag kan intyga att så var inte fallet. Det var torrt och smaklöst, fick dränka den stackars våfflan i grädde och sylt.
Nä, tacka vet jag gamla hederliga frasvåfflor :)




Har ju släpat med mig handarbete fram och tillbaka till stugan för det går ju inte att vara utan ett sånt när man är där en helg. Men nu har jag tagit med mig lite växtfärgat ullgarn och börjat stick en sjal i dominostickning, har ingen bild på det just nu men jag har hittat en bild på nätet så ni iallafall kan se vad jag menar.




dominostickning bild lånad från www.stickloppan.blogspot.com


Var på Kupan i Järpen, letade egentligen efter en spegel men det fanns tyvärr ingen som passade, men istället köpte jag ett broderi.  Gillade färgerna och jag som aldrig tordde att jag skulle vilja hänga upp en broderad tavla har nog ändrat mig. Mats gillade den också. Får väl se om den blir klar någon gång :) Den blir ca 20 x 70 cm.



Jaha, det var lite uppdatering från senaste besöket i stugan. Vi ska vara där nån dag i påsk, tänkte bjuda dit Mats familj på lite påsktårta. Det är lite för trångt att bjuda på påskmiddag, eller rättare sagt, kylskåpet är för trångt :)


Kram på er alla människobarn




Kommentarer
Postat av: Den Gamle

På tal om besök i stugan. Det börjar bli dags att planera semestrar. Det är ju lämpligt att vi är på plats när vi ska besöka varandra. Är det någon altan på gång? Snygg gul burk på bordet förresten.

2012-04-02 @ 08:27:38
Postat av: Fjällräven

Javisst är burken snygg, den var god också, iallafall godiset som låg i =)

Helt klart måste vi planera semester, eller ska vi kanske kalla det för vad det är, arbetsläger =)

Kram på dig och mor.

2012-04-02 @ 08:43:13
Postat av: Fjällräven

Ja altan ska det bli, dock vet vi inte än hur vi kommer att lösa det i sommar, alltså viken form av altan. Lutar åt att det blir en flytande altan i sommar, vet ju inte än hur vi kommer att bygga ut så vi vill inte lägga ner för mycket arbete och pengar på något som kanske måste ändras sen.

2012-04-02 @ 08:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0