En helg i Sundsvall

I fredags morse for vi till Sundsvall och några timmar senare klev vi in på Ikea. Vi hade med oss en shoppinglista så det var bara att stega in och fylla kundvagnen =)


Några kassar från Ikea, Biltema och Iittala mm


Vi köpte stekpanna med höga kanter och lock men nästa gång ska jag nog köpa den här pannan, den är liten och tung. Funkar på gashäll.

När vi gått igenom alla påsar och sorterat det som ska till stugan så blev det så här.


I den här kassen ligger det kastruller, ljus, lådinredning, bestickförvaring för kökslåda, ljuslykta och i botten ligger handtag till köksskåpen.


Kasse nummer två innehåller durkslag, grytgaller, ljusstakar, diskbalja och diskställ, ben till köksskåp, galgar, pumptermos, vattenslang och skärbräda.



Kasse nr 3, supervarma täcken dra-på-lakan och två fårskinnsfällar som ska ligga på golvet brevid sängen, skönt att sätta fötterna på en kall vintermorgon och en stekpanna av modell stor =)

Alla köksskåp med allt vad det innebär, typ dörrar, lådor,bänksskiva och diskho, säng och en byrå skickas med fraktbil diret till stugan. Eftersom alla köksdörrar och lådfrånter var beställningsvaror så var det lika bra att skicka allt som var tungt, då slapp vi släpvagn.

Efter att vi tillbringat hela fredagen på Ikea så var det 40 minuter kvar innan Iittalabutiken stängde så då passade vi på att gå in där också. Jag har bestämt att det bara ska vara jättefina saker i köksskåpen. Inte för att jag tycker att vi har en massa fula saker här hemma men i stugan vill jag ha sånt som jag vill ha men inte riktigt har råd med här hemma. I stugan kommer vi troligen bara ha 4 av varje, det kommer ju till 99 % bara vara Mats och jag och då behöver vi inte ett dussin av allt.

Så nu har vi köpt våra första två mattallrikar, Iittalas Kastehelmi, grå. Så när det finns några kronor som ligger och bränner i plånboken så köper jag två till =)




Till dessa tallrikar kommer vi nog köpa bestik från Gense focus delux/folke delux och de ser ut så här.



Driksglasen kommer troligen bli dessa Iittala Essence 45 cl.



Varken Mats eller jag dricker vin men det kommer gå väldigt bra att dricka vatten eller juice i dessa =) Problemet kan väl vara att se till att foten inte lossnar vid diskning =)

I Iittalabutiken köptes också ett par vita fåglar som ska hängas i fönstret


ca 15 cm x 10 cm

Det ska bli så himla roligt att inreda stugan, bara att kunna ställa in saker i köksskåpen istället för att som nu packa ner allt i plastlådor för att det inte ska bli dammigt av slipdamm mm.

Vi köpte också ett fritidsbatteri, typ som ett bilbatteri fast större och tyngre. Till detta kan vi då koppla in 12 v -lampor och dyligt. Vi går i valet och kvalet om vi ska koppla in el eller solcellspaneler. Som tur är så behöver vi inte bestämma oss på stört, vi kan fundera ett tag till :)

Känns som att jag glömt en massa, vi hade kvitton som var ca 3 meter långa.

Jo men just de ja, jag var ju på Ohlssons tyger och fyndade =)

Gardintyg och kuddfodral i grönt



Tyg i röda toner som ska bli kuddfodral




Ett randigt töjbart tyg, typ som man hade linnen i när man var liten, som ska bli en myströja. Det kommer förmodligen bli något mer för det är nästan 3 meter. Köpte en "stuv"bit.



Sen hittade jag jättegulliga knappar i form av små hus och de fanns i fyra olika färger och kostade bara 1 kr/st så det blev tio av varje.



Sen slank det ner ett rör med pärlor också :)



Några garnnystan fick också plats i kassen, borde bli två par raggsockar om de inte bara slår sig till ro i garnskåpet =)



När vi åkte hem från Sundsvall var bilen fullpackad med kassar och det var inte så där väldans välpackat utan allt låg lite yber alles i bagage och baksäte. Vi hade dock bara packat mjuka saker i baksätet, allt för att inte få något tungt i skallen vid en eventuell krock.

Men den här bilen hade inte den tanken....




Undra vad polisen skulle sagt om de stoppade detta ekipage =) Inte ett snöre som höll fast packningen så långt ögat nådde.

Just de, i fredags strax innan avfärd hade jag använt min platång och jag hade planer på att packa ner den i resväskan men eftersom den var varm så tänkte jag att jag kyler ner den lite snabbt i frysen. På kvällen när vi satt på hotellrummet slog det mig att plattången fortfarnade låg kvar i frysen, undra om den livit kall=)



Ja, den var kall när vi kom hem =) Den får nog ligga på tork i någon vecka innan jag pluggar in den i eluttaget =)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0