Pyssel på Stenhammar´n

Idag har Lisbeth, Ella, Emelia och jag varit i Mattmar på pysselstund. Vi betalade 50 kr/person och då ingick det material.

Jag har för första gången gjort en halmstjärna



av hon som visade oss hur man skulle gå till väga fick jag några stjärnor för att hänga i enriset
Tack så mycket snälla fröken :)




Nästa höst ska jag helt klart ut och plocka halm eller vad det nu heter innan det blir torrt och
gult =) Naturligtvis frågar jag herr Bonde först :)
Jag måste lära mig hur man binder en häst.


Sen gjorde jag ett kort, är väl ett julkort men det skulle lika gärna gå att använda som grattiskort till någon som fyller i juletid. Synd att jag bara känner en som fyller i juletid och det är en han och kortet är väl lite tjejigt för det :)





Efter korttillverkning blev det ljusstöpning...eller iallafall dekoration av färdiga ljus :)

Jag gjorde två ljus, ett fick en gran på ena sidan och god jul på den andra



 
                                                                 Lutande granen i Trångsviken =)


Det andra ljuset blev ett marint ljus med kompass på ena sidan och text på den andra

  




Det var jättekul att prova på lite alltmöjligt. Lisbeth och jag pratade om att vi nog borde rensa i våra pyssellådor och ordna något liknade på bygdegården i Trångsviken, kanske det blir en pysselträff med påskinspiration och säkerligen lite vår.

Kom på att man inte gör halmhästar, det är ju halmbockar man ska göra *gnäggar och bräker om vartannat* =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0