Soppa 19. Grön ärtsoppa

Mats är ingen ärtälskare men han åt denna soppa med god aptit :)



Grön ärtsoppa

1 gul hackad lök
1 msk smör att steka i
400 g gröna frysta ärtor
2 grönsaksbuljongtärningar
7,5 dl vatten
2,5 dl matgrädde, sojagrädde eller vad du vill :)
smaka av om du vill ha salt och peppar

Lägg den hackade löken pch ärtorna i en kryta, stek några minuter och lägg i buljong och vatten.
Koka 10 minuter, häll över i en matberedare och mixa soppan.
Sila bort ärtskalen (ej nödvändigt men den blir så slät och fin om man gör det)
Häll tillbaka i grytan och slå på grädden. Värm om det behövs.

Smaklig måltid *mums*


Kommentarer
Postat av: Gossemoster

Hej denna har jag gjprt oxo,men vad använder du för "kryta" (hihi).Hoppas allt är bra med er,jag ska hälsa på påSAAB imorgon,får se om vi får någon lön.Tur vi inte jobbar där båda,ena veckan får vi veta att vi får 2 veckor semester, får bonu 20000 kr NÄSTA år ijuni veckan efter får vi ingen lön TJOHO,vad händer, ja du förstår hur det känns just nu SKIIIIT vi hörs kramis

2011-06-27 @ 17:36:45
Postat av: Fjällräven

Jag lider med dig gossemoster, som du säger, det är tur ni har olika arbetsgivare.

Hörde av mor att du bakar dagarna i ända, jag är jäkligt sugen på dina kakor, blir frysen full är det bara att skicka hit ett smakprov (fniss)

2011-06-27 @ 19:29:34
Postat av: Gossemoster

Var på SAAB idag o hälsa på inget nytt,frågan om när vi får vår lön? Vet de ej hoppas denna veckan,men inget säkert, nu ska vi vara hemma till nästa måndag, jag har börjat titta efter jobb,jag som bara varit på saab i41 år, vilket cv.Hm kramis

2011-06-28 @ 20:42:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0