Soppa 15. Soppa på inkokt lax

Ja jag vet att jag inte gjort mitt jobb, vi har liksom glömt bort veckans soppor ett tag, eller kanske inte glömt bort men det har inte blivit av helt enkelt :)
Så här kommer soppa nummer 15




I påskas hade vi inkokt lax på buffébordet och det blev en hel del över som jag la i frysen, det fick sen bli en ingrediens i denna soppa.

Inkokt lax 2 portionsbitar
Tomat
Gul lök
Purjolök
Morot
1½ grönsaksbuljongtärning
½ filskbuljongtärning
1 L Vatten
Dill
Salt och citronpeppar

Fräs på löken och moroten som är skivad i ganska tunna slantar.
Tillsätt tomat, buljongtärnigar och vatten, låt småkoka tills moroten är mjuk.
När soppan är klar lägg i fisken och dill, smaka av med salt och peppar.

Himla god faktiskt och väldigt lätt att göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0