Några dagar i Trollhättan

Förra veckan åkte vi till Trollhättan, från början var det meningen att Mats skulle springa Göteborgsvarvet som gick av stapels lördag 21 maj, men när han började träna inför det så åkte han på en förkylning som hette duga, efter flera månaders hostande var det bara att inse att det var för kort tid kvar att träna på. Men men, det kommer ett lopp nästa år och nästa och nästa....=)

På väg ner så körde vi förbi ett lustigt ekipage




Fanns inte en mm på den motorcykeln som inte var packad med diverse prylar =)

Vi stannade för att sträcka på oss vid den här härliga sjön, ser varmare ut på kort än i verkligheten



har ingen aning om vart vi befann oss men vackert var det =)

På samma plats fanns även en bit båt



ca en halveter av en jolle eller nåt. Hur delar man en båt på det där viste? Varför?

Vi fortsatte vår resa och kom till slut fram till Skoftebyn där hela familjen var samlad. Underbart att träffa alla och som vanlig blev det mycket skratt och flams vid middagsbordet :)

Tisdagen spenderade Mats och jag hemma hos Millan. Vi lunchade där och Millan och jag gjorde färdigt mammas telåda som hon sen fick i morsdagspresent.
Jag tog tyvärr inte kort på den men jag ska be Bassen att fotografera den så jag kan visa vad fin den blev.

På kvällen åkte Mats och jag ut till stallet där Heléna har sin häst. Jag insåg att hästar är väldigt stora och läskiga att gå nära.
Helénas häst Konfetti var iallafall jättefin och hur snäll som helst.

Inte lätt att fota en yster häst =)



Inte bara rolig ridning när man har häst, lite städning ingår också =)





Mats och jag passade på att köpa färg på Färg & Interiör som ligger i Trollhättan. Vi är medlemmar i Villaägarna och då har man 30 % rabatt på ett visst färgfabrikat men här i Norr har vi ingen sån affär. Vi köpte grundfärg till innomhusväggar och två provburkar med ljus beige färg som vi ska prova oss fram till vilken vi vill ha. Köpte också golvlack och två olika gråa provburkar till golvet.
Nu har vi källaren full i färg för både ute- och innomhus, bara att börja måla:) 
När familjen kommer hit i juni ska de få handla med sig den färg vi bestämt oss för.


På kvällen var vi hos Millan och gratulerade Elisabeth (en av Millans assistenter) som gifte sig några dagar senare. Det var jättekul, alla assistenter hade samlats och mamma, pappa, Bassen, Mats och jag var där. Vi åt mumsiga snittar och tårta. Elisabeth fick en superfin kylbag av modell dra-maten som de hade fyllt med massor av bra saker för en romantisk picknick.


Torsdag var lika fullspäckad som alla andra dagar. Pappa, Gabban och jag åkte till Ikea och när vi kom fram startade Gabban och jag med att köpa oss var sin korv. Ja ni läser rätt, jag har ätit korv...riktig korv..inte sojakorv =
Efter 18 år som vegetarian så har jag kunnat provsmaka på grillad korv som Mats köpt på OKQ8, jättegott och jag har inte kräkts (ursäkta språket) upp den efter några minuter som jag gjort förut när jag försökt prova på att äta kött (rent psykiskt)
Jo iallafall så har jag provsmakat två gånger och när vi var på ikea så köpte jag en grillad korv med bröd och åt upp nästan hela *tutteritutteritut, änglakören sjunger en hyllningssång och den lille feta guldamorinen spelar på sin trumpet*
Lite illa mådde jag efteråt men kom underfund med att jag brukar må illa efter att jag ätit så det var nog bara inbillning =)



Lite shopping på ikea, bara bra-att-ha-grejer :)
Fyndade faktiskt en skåpslucka. Vi ska bygga en sänggavel av köksskåp och har då tänkt ha ikeas högblanka röda skåpsdörrar, allt för att få in lite färg i sportstugan.



Eftersom vi inte vet vilket mått det ska vara så kändes det lite dyrt att köpa en lucka som vi sen inte kan använda (behöver en lucka för att kunna bestämma väggfärg)
men jag hade tur att hitta en röd lucka på fyndavdelningen som bara kostade 29 kr så även om vi skulle ombestämma oss så är ju inte det hela världen :)

På kvällen var vi hemma hos Millan igen och firade mamma, en lite tidig morsdag. Vi mumsade i oss jordgubbar, grädde och maränger och mumsiga kakor *yummie*



Fredag spenderade vi på Överby köpcentrum, där hade en ny pysselaffär, Pyssla Mera, öppnat och Millan och jag ägnade en hel del tid där =)

Idag var sista dagen för Kim i skolan, nu är han färdig fritidsledare. Grattis min älskade goe son, är stolt som en tu... en höna :)



Det snygga halsbandet har hans arbetskamrater (inkl sin far) gjort. Det är bra-att-ha-saker för en fritidsledare =) De var på skolan och tog emot honom. Jättekul tycker jag.

På kvällen var hela familjen på O'learys och åt och drack gott *mums*


Mats mamma och pappa
Några familjemedlemmar på väg till bussen mot O'learys.

På lördag var det dags för Mats och mig att åka hem till Trångsviken men vi fikade naturligtvis med hela familjlen innan. Vi var många Heléna, hennes mamma Marie och broder Thomas, Kim, Pappa, Mamma, Millan, Millans assistent Anna, Bassen, Gabban, faster Laila + hennes väninna Solgun, Mats och jag (hoppas jag inte glömde någon nu)
Stort kramkalas efteråt och sen for mats och jag till Lidköping där vi gjorde ett litet stopp på Rörstrands för att köpa en "kurbits" kaffekopp som jag samlar på.

Sen var det bara att blåsa på och även om vägen såg ut så här på en hel del ställen



så tog det bara 10 timmar från det att vi lämnade Trollhättan tills vi köde in på gården, även fast vi tillbringade en timma i Lidköping.

Det är väldigt kul att vara i Trollhättan och ännu kuligare att få vara med familjen men det är väldigt skönt att sova i sin egen säng =)

Home sweet home

Bara några veckor tills mamma och pappa kommer hit, förhoppningsvis kommer Kim och Heléna att följa med. Längtar jättemycket.

Kram på er alla människobarn


Kommentarer
Postat av: Robert

...korv på Ikea är ju såklart gott, men hade ni kört av vid avfarten Nol så hade ni kunnat få hur många korv med bröd som helst, helt gratis!

2011-06-02 @ 19:07:45
Postat av: Fjällräven

Tyvärr så var tiden för knapp, det är så mycket man ska hinna med på några få dagar. Men jag vinkade glatt med båda armarna när vi for förbi erat =)

Jag hade hoppats på att ni kom upp på lördagsfikat men även ni har väl ett fullspäckat liv :)

Kram på er alla tre

2011-06-02 @ 19:34:40
Postat av: Robert

Vi får helt enkelt ses nästa gång! Ha det fint så länge!

2011-06-02 @ 23:30:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0