Hejsan mina vänner

Nu ska jag försöka komma igång med bloggandet igen. Det sa liksom stopp innan jul, för många måsten och jag hann bara med hälften.

Samtidigt som jag skriver detta så sitter jag också och letar efter en ny bokhylla eller liknande som jag vill ha i köket. Just nu står en smal billybokhylla där men den rymmer inte det som jag vill att den ska rymma, min fina servis "Kurbits" och mina Iittalaprylar. Jag fick nämligen en kaffekopp och två assietter i julklapp och de får helt enkelt inte plats nu, snacka om lyxproblem =)

Det här är Gabriella, min söta gulliga kusin :) Hon överaskade mig med en julklapp.




Jag fick en jättefin rund burk, jag älskar burkar.



I burken hade Gabriella lagt två sorters kakor som hon bakat själv.



Tyvärr kan ni inte få se vad fina och goda de var för nu är det bara smulor kvar =) Men jag kan svära på att de var underbart goda och fina. Det är konditor du ska bli Gabriella, dags att sadla om.



Nästa gång jag komer till Trollhättan så tar jag med burken för påfyllning =)


Andra fina julklappar var designark, presentkort på Kapahl, Cervera och hos tandläkaren, en mjuk och jättefin sjal, stora glöggmuggar med sked, morgonrock (som används flitigt av både mig och Mats), ljuslykta från Iittala, snabbtving, fårskinnstofflor, träsnidarsats, tomte och lotter.

Helgen före jul var det stort kalas för pappa som fyllde 65. Alltid lika roligt med kalas i Skoftebyn, man äter och dricker gott hela kvällen och skratten bubblar i magen så man nästan får träningsvärk. Jag är lyckligt lottad när det gäller släkt och vänner, alla är snälla, trevliga och framförallt roliga. Det är mycket skratt och flams när vi träffas=)

Naturligtvis besökte vi Åkes bar, pappas alltså=)


Skylten gjorde Kim nån gång när han var liten till morfar, därav namnet Åke,s Bar =)


Faster Laila, Bror Bassen och barägaren själv med ryggen mot kameran



Mamma spelar fotboll med Lucas



Jag åkte tåg till Trollhättan från Krokom och jag hade bokat egen liggvagn, det var inte så mycket sömn men det var skönt att slippa dela kupe med främmande människor.







Datorn är riggad med film, bara att plocka fram godispåsen och sätta sig tillrätta=)


När jag var i Trollhättan fick ju också det stora nöjet att äntligen få träffa lilla Malva, Fredrik och Roberts underbara lilla dotter. Jag träffade henne först på pappas kalas men sen åkte jag hem till Fredrik och Robert på måndagen och sov över där en natt. Det har nästan blivit en tradition att jag sover en natt hos Fredrik och Robert när jag åker ner till Trollhättan en liten längre stund. Det är alltid lika trevligt och jag sover som en klubbad säl i deras goa gästsäng. Vi äter gott och slappar framför tv-n och allt är bara sådär lugnt och mysigt. Nu fick jag ju också en chans att vara med Malva en extra stund. Det var en fröjd att gå upp på morgonen och se lilla sötnosen sitta i pappa Fredriks famn med nappflaskan full av välling.


ja ja ja, bilden är inte från morgonen utan kvällen men morgonbilden var så suddig=)






Det var så mycket som hände när jag var i Trollhättan över jul och det absolut bästa vara att jag fick spendera tid med Kim, Heléna, Millan, Bassen, mamma och pappa.




Undra vart kaningenerna kommer ifrån =)



Det är inte lätt att fånga Kim på bild :)


 Naturligtvis var jag glad över att träffa alla släktingar och vänner också. Det var också jättekul att få träffa Millans assistenter, de var alla jättegoa och precis sånna människor som Millan och jag skulle kunna ha umgåts med även om de inte hade varit hennes assistenter. Det känns väldigt bra tycker jag, kram på er flickor =)

Så även om jag nu har glömt hälften som jag gjorde på min lilla resa så ska ni allihop veta att jag hade sketaroligt *sade hon med ett hästagnägg*

Kram på er alla människobarn



Kommentarer
Postat av: Den gamle

Äntligen. Det var på tiden att bloggen kom igång igen. Nu väntar vi bara på mera husbilder.

Hälsa allt löst folk.

2011-01-10 @ 23:25:17
Postat av: "Gossemoster"

Ja kul se du kommit igång igen,du hann ju med en hel del när du var härnere, tillochmed en tur till Bragnum,trevkigt.Tack än en gång för den fina tomten,har nu resfeber torsdagmorgon 7.15 lyfter vi (hua)några wisky så går nog allt bra,ska bli skönt koppla av lite efter allt jobbigt vi haft just nu.Kramisar

2011-01-11 @ 05:08:54
Postat av: Fjällräven

Ja ja ja far, det kommer husbilder, snart :)

Önskar er en jättemysig resa Gossemoster, vill gärna ha ett mms när du rider kamel eller klättrar uppför nån liten pyramid eller så =)

Kram

2011-01-11 @ 07:27:19
Postat av: "Gossemoster"

Tack, men det där med kameler hmm tål att tänka på vi hörs! kramis

2011-01-12 @ 05:29:47
Postat av: Fredrik

Roligt att ha dig på besök, du är alltid välkommen att låna gästsängen.

2011-01-15 @ 00:41:13
Postat av: Fjällräven

Tack så mycket Fredrik, jag längtar redan efter nästa gång:)

2011-01-16 @ 07:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0