Soppa 7. Löksoppa

och räksmörgås =)




Det är ju bara att konstatera att löksoppa smakar betydligt godare att äta än vad den ser ut att göra, på bild ser det mer ut som något katten fått upp :)

4 stora lökar
1-2 grönsaksbuljongtärningar
1 liter vatten
2 msk mjöl
½ tsk peppar
3/4 dl grädde

Skala och skiva löken, fräs i några minuter.
Strö på mjöl och rör runt, häll på vatten och lägg i buljongtärningarna.
Låt småputtra 10-15 minuter.
krydda med peppar och ev salt.
Slå på grädde och servera.

Jag hade bjudit hem Lisbeth och Ella på räkmacka på kvällen så det passade bra med en löksoppa till middag.








Kommentarer
Postat av: Robert

Både soppan och räkmackan ser smaskens ut! Jag har blivit lite sopp-inspirerad av dig den sista tiden. Soppa är gott, det blir till att testa löksoppan i veckan! Kram!

2011-02-21 @ 18:55:40
Postat av: Fjällräven

Hej Robert, löksoppan var jättegod. Tror att det var den där slatten med grädde som gjorde susen, säg den mat som inte blir god med lite grädde =)

Fördelen med att ha blivit laktosintolerant är att jag började göra mina egna soppor, förut var det mest pulversoppor. Nu har det ju också blivit en sport att hitta på olika soppor och det är jättekul.

Kram på dig, Malva och Fredrik

2011-02-22 @ 18:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0