Soppa 5. Tex mex soppa

Denna vecka har vi ätit en jättegod soppa, väldigt mättsam.



1 gul lök
3 morötter
3 potatisar
1 msk tackokrydda (nästa gång tar jag 2-3 msk)
2 msk tomatpuré
1 l grönsaksbuljong
1 röd paprika
1 burk sojabönor (eller valfria bönor)
1 burk majs
chorizokorv till Mats och sojakorv till mig

cremé fraiche

Skala och hacka/skiva löken, potatis och morötter. Stek dem i matfett 5-10 minuter. Tillsätt kryddor och tomatpuré. Späd med buljong och låt koka ca 15 minuter.
Tillsätt sen paprika, majs och bönor och korv.

Servera med cremé fraiche

Smaklig måltid

Kommentarer
Postat av: "Gossemoster"

Ser jättegod ut får nog testa,jag koka en soppa i måndags, ja jag tycker det är roligt att testa nytt kramis

2011-02-02 @ 15:38:33
Postat av: Fjällräven

vad var det för soppa du gjorde då? Vi är väldigt intresserade av att hitta fler soppor, vi ska ju göra en varje vecka och behöver alltså få ihop 52 st. Tror vi har ca 35 än så länge.

Kram

2011-02-02 @ 18:09:20
Postat av: Anonym

tips tips, det finns soja-chorizo nu :D

2011-07-15 @ 17:48:35
Postat av: Fjällräven

Hej, jag har har testat sojachoritzo men jag tyckte den var väldigt blek och tanig i smaken. Men tack iallafall för tipset =)

2011-07-24 @ 16:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0