Ibland är det mycket

I söndags hade jag lite ångest över att jag hade lite för mycket att göra, ibjudningskort till svägerskans bröllop måste bli klara


Klippa klippa sax sax :)

sy nya gardiner till sovrummet, kort till några som fyller år innom kort,
SKURA badrummet (innan det går till anfall)


Usch, äckelpäckel!

brodera på duken som jag just kommit igång med,


här för jag över mönstret till duken


sticka färdigt sockar


jag skiter fullständigt i att inte ränderna hamnar på samma ställe på båda sockarna =)

städa i syrummet


dammigt så det bara ryker om det

vattna blommorna


bättre att vattna ofta än att plocka bort gamla torra blad när växten törstat länge

För att komma igång med dagens uppgifter går jag in i syrummet för att börja i den ändan, plockar undan lite och hittar då en liten hög med filttyg och en lapp där jag ritat en uggla.


jag borde blivit teckningsfröken, visst har jag tallang (eller inte) *höhö, bräk*

Ja just de ja, tänkte jag, jag skulle ju göra en kudde med en uggla på men bestämde innan jul att jag skulle ta tag i det projektet efter jul. Nu är det efter jul =) och jag började rita mönsterdelar som jag sen klippte ut i filt.



Jag fogar ihop de olika delarna och syr fast dem på ett tyg.



När ugglan är fastsydd på tyget syr jag ihop den till ett kuddfodral och vips så har tre timmar av min söndag sprungit iväg, jag som inte visste hur jag skulle hinna med allt =)



så här ser den ut i soffan :)



Jag har dock insett att den stackars ugglan inte fått några fötter *suck*

Summan av min söndag är den att jag inte gjort färdigt inbjudningskorten, jag har börjat sy gardiner (men det var först igår, måndag, som jag kom igång med dem), jag städade inte färdigt syrummet, jag vattnade inte alla blommorna...ja vad ska jag säga...jag sydde en kudde (som inte stod med på min att-göra-lista, jag gjorde färdigt ett grattiskort och jag skurade badrummet =)

Och om ni tycker att jag har legat på latsidan en söndag så ska jag ju också informera att jag varit social och pratat med Kim i över en timma, störde honom i hans städning (om inte jag ska städa ska inte han heller få ett rent fint hem) efter det var jag social med Susanne i ungefär lika lång tid =)

Det är skönt att söndagar bara infaller en dag i veckan för det är helt klart ansträngande dagar :)

Kram på er alla människobarn




Kommentarer
Postat av: Den gamle

Det är kanske inte någon uggla, det kan vara en pingvin som fryser och drar in sina fötter. Det finns så mycket konstigt i vår herres hage.

Hälsar gör en funderande far.

2011-02-01 @ 22:18:06
Postat av: Den gamle

Jag kom att tänka på att jag har inte städat mitt garage så ta du det bara lugnt.

Hälsningar från samme far.

2011-02-01 @ 22:20:31
Postat av: "Gossemoster"

Ja du är ifarten ugglan är ju gossig den skulle Maria gilla hon ugglefanatiker just nu kramis

2011-02-02 @ 05:42:44
Postat av: Fjällräven

Va! har du stökit i garaget...det kunde jag aldrig tro hoho....fniss fniss....

Kram kram

2011-02-02 @ 07:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0