En pysslig vecka

Förra veckan gick i pysslets tecken. Efter att ha haft två veckors semester som tillbringats i stugan med jobb, jobb och åter jobb så var det faktiskt skönt att börja jobba igen =)
Både innan och efter jobbet gjorde jag bara saker som var roliga, inga måsten eller annat ansträngade.

Jag sydde en kudde i bokstaven M, som i Mats, men han vill nog inte ha en rosa kudde =) 
M-et kan ju också stå för Malva eller Millan eller helt enkelt Min =)





I våras eller om det var i vintras, tiden går ju så fort, så virkade jag en sittlapp av ullgarn som jag sen stoppade i tvättmaskinen för att tova ihop den lite. Den blev inte så tät och fast som jag önskade så den blev liksom liggandes ett tag men nu så tog jag tag i det och våttovade ett grått tyg som jag sen nåltovade fast ullockar på.




Det blir som en fårfäll fast betydligt mer ömtålig, det går ju att dra bort lockarna igen utan större ansträngning. Hade jag tänkt lite så hade jag naturligtvis våttovat fast lockarna samtidigt som jag tovade tyget men först hade jag bara tänkt tova ett tyg till baksidan för att fodra med.




På sittlappen som jag virkade har jag börjat brodera ett får, jag broderar huvud och ben och knyter den vita "ullen"







Dessa två



sys sen samman och blir förhoppningsvis en varm sittlapp :)




På sommaren är det ljust dygnet runt här och jag har inte vant mig vid detta, jag vill ha det mörkt och tyst när jag sover inte ljust och fågelkvitter. Jag älskar fåglar men de får hemskt gärna hålla truten på nätterna.
Nu har jag (kanske lite sent eftersom det nu är kolsvart efter kl 22, men det kommer en ny sommar nästa år) iallafall sytt mig en sovmask




Se så trött jag blev omedlebums, somnade nästan med kameran i hand =)
Så allvarlig jag ser ut i sovmask men jag lovar att jag kommer sova gott och då med ett stort leende =)






Sist jag var i Trollhättan så beklagade jag mig för att det inte gick att hitta sånna där små strykbrädor som man har till att stryka små smala plagg, typ skjortärmar och dyl. En sån har vi svarade mor och far och jag tiggde till mig den omedelbart.
Tyget som var på den hade visst suttit där sen den var ny, alltså på 60-talet, så jag häftade fast ett nytt.
Kanon, tack så mycket mamma och pappa :)



I morgon är det träff med stickjuntan och med det även surstömming (fyyyy satan vad äckligt). Vi skulle ha med egen dryck och om jag ska få ner några sura strömmingar må jag nog ha med en hel dunk =)


 

bild lånad av http://www.pro.se/PRO-Struktur/Medelpad/samorg/Sundsvall/Foreningar/Alno/2011-Resor-utflykter-och-fester/Surstromming/

Nä, det fåt bli några pärer och mjukbröd för min del och då dricker jag nog helst vatten till det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0