Vår lilla stuga

För min del har det inte varit så många besök i vår lilla stuga nu under vintern, för kallt och för dammit för att mina lungor ska tycka att det är kul. Men Mats har musslat på under vintern med att isolera och sätta panel på väggarna.

För ett par veckor sen var vi dit och städade lite. Plockade bort allt från golvet och sopade under massonitskivorna som vi har lagt som skydd på trägolvet. Vi tog med oss en del verktyg hem som vi inte behöver använda där mer på ett tag och vips så hade vår lilla stuga förvandlats till en liten mysig stuga istället för en byggarbetsplats :-)
Vi är båda övertygade om att vi kommer spendera mycket tid där, att det kommer bli en plats för avkoppling, utan en massa måsten.

Vi hade tagit med oss eldkorgen som jag fick i födelsedagspresent och gårdagens middag värmdes upp på den. Hasselbackspotatis med grönpepparsås värmdes i folie och korv och sojaschnitzel grillades till detta. Mumsfillibabba vad gott det var =)





Till påsk kommer min svägerska från Solna hit med sin familj och jag hoppas att vi kan åka upp en sväng till Bratteggen så vi får visa vad vi bygger, grilla lite korv och bara mysa i största allmänhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0