Söndagsmys

Idag går det på halvfart. Efter gårdagens golvläggning så orkar kroppen helt enkelt inget som är för ansträngande.

Att koka sylt och röra ihop chokladgodis är lagom sysslor för en stillsam söndag :)


Sticka små raggisar är också en lagom syssla. Vi har ju fått ett par pyttesmå fötter i släkten ;)och rätt som det är så är kylan här, även i de södra delarna av Sverige  (kan ju informera att vi redan har haft minusgrader en del nätter)





Andra sysslor för en mysig söndag är korttillverkning och eftersom jag längtar till jul så har jag naturligtvis redan börjat spåna på julkort.





Och naturligtvis hänger man framför en dator när man inte orkar med så mycket annat.
Då kan man sticka, fundera ut julkortsmotiv och kanske titta på något program som man missat på tv, samtidigt. Perfekt, då känner man sig lite nyttig samtidigt som man kan päsa i soffan *fniss fniss*




Som tur var kom min arbetskamrat Susanne hit på en stillsam kopp java. Kaffe, chokladboll och trevligt sällskap, kan det bli bättre *flinar stort*

Kram kram på er alla


Kommentarer
Postat av: Lillebror

vad använder ni mest? laptoppen eller den stationära datorn?

2010-09-06 @ 13:25:29
Postat av: Fjällräven

Båda, jag sitter i soffan, köket, syrummet och trädgården med laptoppen och Mats vid den stationära. Fast när jag lägger in bilder och skriver i typ word eller andra officeprogram. har ju inget sånt i laptoppen. Har du någon bra skiva kanske?

Kram på dig käre broder.

Ps, snart kommer fönstren in i huset, du har väl sytt gardiner som du kan hänga upp? =)

2010-09-06 @ 15:12:22
Postat av: Lillebror

Du kan nog få mina gamla ifrån köket, dom är lagom "impregnerade" efter att ha suttit där några år i stekoset. :)

2010-09-06 @ 15:42:21
Postat av: Fjällräven

Vadå stekos, lagar du verkligen mat hemma? Har inte du varit utan spis och dyl i ett par år snart (fnissar lite halvelakt)

2010-09-06 @ 17:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0