Dagstur österut

Igår åkte Lisbeth och jag till Sundsvall. Såg en annons i tidningen häromveckan att man kunde åka till buss till Ikea/Bista City för 200 kr. I priset ingick buss tor, frukost på Ikea, kaffe och bulle på något annat fik, ett rabatthäfte med fina erbjudande och handlade man varor för över 1000 kr på Ikea fick man det hemkört med Dhl.
Kan det bli billigare =)

Vi startade från Trångsviken kl 7 och när vi åkte in till Östersund såg det ut som det brann, jättevackert (än en gång, inte köra bil och fotografera samtidigt)





Vi kom fram till Sundsvall vid halv elva och eftersom det var jättelång kö till frukosten så smet vi in på barnavdelningen och muntrade upp personalen där. De hade jättekul åt oss, tror jag =) fast vi hade nog roligast själva, skrattade så vi nästan kissade på oss. Det fanns massor med roliga mössor som vi provade i tur och ordning.


En helikoptermössa borde väl alla ha och vantar formade som hund och katt.

Sen var det dags för frukost.



Vi travade runt på övervåningen och provade de flesta möbler både på längde och tvären. Helt klart vann sängen Brimnäs. Där hade vi nog somnat om vi bara hade hållit tyst längre än en halv minut :)
Vi käkade lunch på Ikea och sen hasade vi oss runt på Birsta City, där köpte vi presentpapper och snören på Lagerhaus, mascara och kräm på Kicks. 
Sen var det dags att åka hem.


                                                                         Ikea i ett regnigt Sundsvall 

Hittade ett jättefint tyg som jag köpte, det ska bli ett draperi till vår stuga, dörren är ju lika tät som en pappkartong och då behövs det lite värmande textilier så inte den sköna stugvärmen rymmer =)
Jag var helt övertygad om att Mats skulle protestera när jag visade tyget, men den mannen slutar aldrig förvåna mig, han tyckte också att det var lite kul.
Visst, det är färgglatt och barnsligt men vem säger att det måste hänga där för evigt. Jag föll ju för räven, den var det första jag såg och redan där bestämde jag mig för att jag MÅSTE ha det tyget. Något borde jag kunna ha det till ifall inte Mats hade velat ha det som draperi.
Baksidan (det som är mot dörren) fodrar jag med ett tjockt tyg och då hittade jag ett gult överkast som reades ut.





Kram på er alla människobarn

Kommentarer
Postat av: Robert

Kuligt med nytt inlägg!

Låter som ni haft det trevligt! Ikea är ju ALDRIG fel =)

Tyget var jättefint, tycker jag!

Kram från oss

2010-09-25 @ 11:32:00
Postat av: Fjällräven

Precis, Ikea är aldrig fel.

Kram på er också

2010-09-25 @ 22:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0