Mössor

Nu har jag virkat mössor några dagar. Vintern kommer närmare och närmare för varje dag och mössor kan man aldrig få för många av.
När jag provade den rosa mössan med en blomma på så skrattade Mats och sa, -Ingen kommentar. Han tyckte tydligen inte att den passade mig, vilken tur att det var Heléna som skulle få den.




Varm och skön var den iallafall

Fyra mössor klara.




Rosa mössa (naturligtvis) till Heléna. Hon behöver säkert många mössor, allra helst när hon är i stallet.






Kim får en lite tråkigare gråsvart. Varje gång jag pratar med honom så är han på språng och fryser gör han jämt så mössan blir varm och skön i höstrusket.






En beige/brun/grön mössa som inte fått någon ägare än






Här var en blå mössa klar.





Det var lätt och roligt att virka dessa mössor, snabbt gick det och nu är ytterligare en svart/grå klar.

Kanske man skulle börja sälja mössor istället för att dela ut post =)

Kram på er alla människobarn



Kommentarer
Postat av: Helen

De var jättefina tycker, särskilt den rosa, och du passar visst i den, så det så :0)

2010-10-16 @ 21:26:23
URL: http://helensvardag.blogg.se/
Postat av: Fjällräven

Tack så mycket =)

2010-10-17 @ 19:48:37
Postat av: Den gamle

Eftersom du inte vet min hattstorlek så känns det ganska lugnt,eller?????

Hälsa alla bekanta.

2010-10-23 @ 17:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0