Få de vala mela lis


Vi har varit på vår tomt och röjt. Mats kapar träd så det ryker om det och då blir det jättemycket ris, att ta tillvara på.
Men det är förvånandsvärt vad mycket man hinner på några timmar.

Nu börjar det synas att det är en tomt som det går att bygga på, inte bara en stor jäv** skog. Jodå, jag gillar träd, men inte när de samlas i stora flockar=)



Foto Fjällräven               Så här såg det ut 6 december 2009




Foto Fjällräven                                                       nu ser det ut så här



Foto Fjällräven                                                                   december 2009



Foto Fjällräven                                                                         maj 2010

Något ljusare blev det=)


Vi har köpt en dynbox som vi tog med dit, tänkte att vissa saker behöver vi inte släpa på fram och tillbaka, typ grill, grillkol osv.
En sak som är säker, nästa gång jag åker till Jysk ska jag klaga på att de säljer skitsaker.
Den här boxen kostade 300 kr och de hade inte ställt upp något visningsex utan vi fick förlita oss på den lilla bilden på förpackningen. När vi skulle sätta ihop den så visade det sig att vi köpt en plastbinge som såg ut som wellpapp.
Jag är väldigt noga med att läsa manualer och inte bryta och bända i saker och ting men det tog ungefär 2 sekunder så hade plasten spruckit på flera ställen.

Först sa jag att vi skulle lämna tillbaka den men efter närmare eftertanke så kom jag på att vi inte hinner åka till stan på de närmaste veckorna och då skulle det säkert ändå vara för sent att lämna tillbaka den så vi beslöt att behålla den som den var. Men klaga ska jag göra i allafall *grrrr*

Innan vi åkte till tomten var vi på stan och inhandlade lite arbetskläder (och dynboxen). Jag köpte mig ett par arbetsbyxor, en jacka, ett par gummistövlar och ett par hörselkåpor.


Foto Fjällräven                   Varmt och skönt om öronen


Nu kan Mats såga hur mycket han vill med motorsågen =)



Foto Fjällräven        

Jag har insett att vi inte ska äga några större marker med skog, Mats tycker det är är väldigt roligt att fälla träd så han skulle antagligen göra skogsmarken till kalhygge *fniss*     
Men jag må säga att han är duktig. Jag står nervöst brevid och föreslår att vi ska ta in en utbildad trädfällare för minsta lilla halvmeterssly men Mats bara mäter av med ögat och vips så har stortallen fallit *sa hon stolt* 

Nä, nu ska jag nog väcka min lilla skogshuggare. Det börjar bli frukostdags.

Kram på er alla människobarn
                                  





Kommentarer
Postat av: "Gossemoster"

oj, vad kul att se lite annat än Finn-Crisp! Har saknat dig. Kul ni kommit igång, vi fick ju aldrig träffas när ni var nere, Lars dotter Ida o hennes kille var här från Uppsala och på lördag kom Lars son o barnbarn hit hela dagen det var full rulle från fredag till söndag men det var kul.Men herregud vad trött man blir kan det vara åldern? eller?Nja så är det nog "tyvärr" hoppas allt är bra med er för övrigt må så gott hälsa Mats kramis!

2010-05-09 @ 20:37:31
Postat av: Den gamle

Hej på er. Jag hoppas att vi får lite tid över så småningom så att vi kan komma upp och titta till alla era projekt. Ja ja, jag är allt lite nyfiken. Eftersom jag vet allt måste jag ju komma med goda råd också.

Tids nog, tills dess, ha det så bra.

Hälsningar till alla.

2010-05-10 @ 11:18:05
Postat av: Fjällräven

Ja goda råd är ju alltid dyra vi tar tacksamt emot dina råd =)

Kram till dig och de övriga

2010-05-10 @ 16:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0