En dundermiss

Häromdagen gick jag igenom mina bilder som jag har på datorn, skulle behöva gör en rejäl utrensning. När jag då tittade på bilden som jag tog på jordgubbslandet innan rensning ser jag att plantorna hade långa revor.


Foto Fjällräven                                      Jordgubbsplantor med revor

Då slog det mig att det är ju genom revorna man förökar plantorna.
Jag slog upp jordgubbar - förökning i min trädgårdsbok och där stod just det jag själv kommit underfund med.

Jag hade alltså kastat bort möjligheten att föröka mitt jordgubbsland helt gratis *suck*
Ja ja, jag lär mig väl till nästa år.

Nu ska jag ta med mig min kaffemugg och sätta mig ute i trädgården och fundera ut hur jag ska ta mig till trädgårdsaffären och köpa penseer. Det är besvärligt när man bor på landet och inte kan köra bil. Anställa en privatchaufför kanske =)

Kram på er alla människobarn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0