Vuxenpoäng

Jag tycker att jag är ganska vuxen, jag har heller aldrig haft någon åldersnoja. Jag tycker det är skönt att bli äldre för livet känns tryggare och tryggare ju fler år som läggs på. Sen är det klart att man kan drömma sig bort ibland när man tänker på vissa tider i livet. 90-talet exempel, det var ett roligt årtionde med mycket fart och fläkt, jag kan skratta så tårarna rinner när jag tänker på alla underbara (och även mindre underbara) äventyr vi tog oss igenom (VI= syster yster, sonen, broder och kusiner). Alla resor, festivaler, krogrundor och miljontals med fikastunder där gårdagen dissekerades eller nästa upptåg planerades.
Men även om vi hade vansinnigt roligt så skulle jag nog inte vilja leva på det sättet idag.
Jag är väldigt nöjd med vardagen som den ser ut idag, lugn och fridfull med massor av kärlek.

Vad jag egentligen ville säga var att jag trodde att jag var väldigt vuxen. Men så härom veckan så hittade vi denna annonsen i tidningen och då kände jag att nu först var de flesta vuxenpoängen plockade =)



Det kändes alltså lite vuxet att se sitt namn i tidningen efter att vi köpt en tomt som vi ska bygga ett litet hus på *ler väldigt stolt*

Jag hoppas att det inte dröjer alltför länge innan vi har ett hus på vår lilla tomt, men vi skyndar långsamt, vi sitter inte i sjön, vi ska planera detta noga.

Kram på er alla människobarn



Kommentarer
Postat av: Den gamle

Vänta inte alltför länge för då blir den gamle kanske allt för gammal för att lägga sig i arbetet med huset. AHA, nu fattar jag. Ja ja,det blir nog bra ändå. Hälsa alla från den gamle.

2010-03-02 @ 16:46:57
Postat av: Fjällräven

Du får lägga dig i hur mycket som helst pappa, å känner jag dig rätt så kommer nog inte en stigande ålder att stoppa dig (fnissar hjärtligt)

Kram

2010-03-02 @ 21:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0