Vårkänslor

Idag kom jag mig äntligen för att börja så lite frön.
Det blev tomater, gul och röd paprika, tagetes och nån annan liten blomma som heter zinnia.


Foto Fjällräven                                        Blivande växter (hoppas jag)

Det ska bli intressant att se vad som tar sig och om det går att få till tomater här i norr utan växthus. Vi har ett litet hörn som jag tänkte göra till tomat-och paprikaplats, om jag får för vår hyresvärd vill säga. Där blir det varmt och mysigt för solen behöver inte tränga igenom sina strålar genom alla (förbannade) träd och buskar som vi har på framsidan (entrésidan) av huset. Fast å andra sidan är vägen precis brevid den här soliga paltsen, men det är ju inte någon autostrada här i lilla Trångsviken så det ska nog bli bra. Tomaterna som man köper i affären är nog betydligt giftigare.

Jag återkommer med info om hur det går.

Kram på er alla männskobarn







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0