Kramgo


Jag är ju med i byns stickjunta, vi är 11 damer i varierande åldrar, från 41 till 74 (tror jag). Sista träffen vi hade innan sommaruppehållet fick vi det tråkiga beskedet att en av oss fått bröstcancer.
Jag funderade hela natten på vad vi fått höra och kände att jag ville göra något för L. Då kom tanken på en filt som hon kunde kura ihop sig under och känna att vi var med henne och att vi alla kramade om henne.
Pratade med alla i juntan och frågade om de ville vara med och göra en filt, alla tyckte det var en bra ide´.
Vi gjorde rutor som var 30 x 30 cm, i olika material. En del är stickade, en är virkad, några broderade och några har lite historia bakom.
Vi samlades också på bygdegården häromsisten för att tillsammans fotografera oss. Vi har sen kopierat fotot och printat ut det på ett speciellt papper som Lisbeth sen strök på en tyglapp. Så nu finns vi alla med på filten och kramar om L.



Foto Fjällräven                                                                             En filt full med kärlek


Lisbeth och jag har sytt ihop lapparna och fodrat den med ett fleecetyg. Vi har också klipt ut bokstäver till våra namn och Lisbeth sydde på dessa på bakstycket ( ett megajobb för Lisbeth). Det blev helt underbart.



Foto Fjällräven                                                                                       Alla våra namn

I går blev den färdig och Lisbeth och jag lämnade filten till L. Hon blev jätteglad.

Det bästa av allt var att L berättade att hon svarat bra på behandlingen, det går åt rätt håll.

Massor med kramar till L och alla andra som behöver en kram.

Kommentarer
Postat av: Pia

Vilken fantastisk filt!!

2010-07-16 @ 16:35:03
Postat av: Fjällräven

Ja visst är den, det var ett rent nöje att sätta ihop den :)

2010-07-16 @ 19:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0