Glad midsommar

på er alla.

Mats och jag började dagen med en rejäl frukost/lunch.
Stekt ägg och potatis, kräftor, gravad lax, fetaost, jordgubbar, honungsmelin, grönsallad, laxpastej, tonfiskpastej, oliver, ost och bröd. *mums*



Efter det gjorde vi lite nytta, Mats klippte gräset och jag skurade badrummet.
Sen bar det av till Jo-gården där Trångsvikens byalag hade ordnat midsommarfirande med dans, lotter, kaffe, bulle, korv och bröd.
Vi vann en råsaftcentrifug (som vi ska lägga ut på blocket) en tröja, ett ljus, en kökshandduk med recept på och en badboll.


Först måste stången resas och det krävs att de flesta männen är med och styr upp allt =)


Foto Fjällräven



Foto Fjällräven


Sen var det dans, man blir glad av att se alla som dansade runt midsommarstången *ler*



Foto Fjällräven


Foto Fjällräven


Sen var det fikadags, kaffe och bulle är ju aldrig fel.


Foto Fjällräven

Har man fin midsommarkrans vill man gärna visa upp den, eller hur?



Foto Fjällräven                                                 Anna-Märta (sittande) och Lisbeth





Foto Fjällräven                                                          Lotterivinster

När vi kom hem åt vi mumig midsmmarmiddag men den glömde jag visst föreviga =)

Eter att vi hade varit lite arbetsamma och städat och röjt på vinden så åt vi tårta med maräng, chokladpudding, grädde och jordgubbar. Så nu är vi ruskigt mätta, men Mats har ändå lyckats slå upp lite chis i en skål och jag kan nästan lova att jag kommer stoppa några i munnen innan kvällen är slut =)


Foto Fjällräven                                  
Tårta är alltid gott *mumsfillibabba*

Kram på er alla människobarn, hoppas ni får en underbar midsommarhelg.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0