Det växer

Huset alltså.
När vi gjorde kväll idag så hade vi fått upp 12 varv. Det är 21 varv innan taket börjar så man må ju säga att vi gjort mer än hälften på huset.



Det blir en del sågande fast man har beställt ett "färdigt" hus.




Vissa timmerplank var vridna och då krävs muskelstyrka och skruvning från både insida och utsidan.
Pappa skruvar utvändigt, Kim på insidan och Mats trycker ut planken utav bara satan.



Ju fler varv som kom på ju svårare blev det att sätta fast planken, det var dags att bygga en ställning runt huset.



Det gäller att alla plank hamnar på rätt ställe, både vad gäller höjd och bredd. Det är ett himla dunkande fram och tillbaka.
Kim dunkar innan Mats kan skruva fast.



Eftersom vi är på byggplatsen hela dagen så har vi med oss mat.
Vi käkar frukost hemma och gör samtidigt en macka var som vi äter vid lunchtid, sen blir det fruktstund någon gång på dagen då jag tvingar i gossarna var sitt äpple (så de inte blir kinkiga), kaffe med bulle-stund och på kvällen vid sex-sjutiden äter vi middag.
Just den här måltiden bestod av gräddstuvad potatis och blodpudding, Mats åt korv och jag åt en bönsallad.



Hela dagen ha vi väntat på regnet som de lovat skulle komma och precis när vi höll på att packa ihop för kvällen så öppnade himlen sig. Pappa stod närmast husbilen och kunde kasta in de elektriska verktygen och höll sig någorlunda torr, men Mats, Kim och jag stod på ställningen och stegen för att lägga över pressenning över huset och vi var totalt dyngblöta innom en minut. Att få på pressenningen var omöjligt så vi plockade ihop resten och gick in i husbilen där jag fick ta av mig alla kläder. Jag hade en extra tröja men jag fick åka hem i pappas kortbyxor, utan trosor =) och en regnjacka. Mina skor var så där äckligt blöta. Mats hade tur som hade både extra tröja och extra byxor med sig, dock ej extra kallingar så det fick bli utan =)
Kim kunde få på sig ett torr tröja och fick åka hem i bara kalsongerna.

Eftersom jag inte hade med mig undervattenskamera så kunde jag tyvärr inte fota förödelsen :)
Förhoppningsvis avtog regnet när vi åkte därifrån, annars får vi nog pumpa ur vatten från grunden.

Kram på er alla mäsnniskobarn


Kommentarer
Postat av: Lillebror

det positiva med regnet är ju att det är myggfritt :)

2010-07-30 @ 07:45:02
Postat av: Susanne A

Ha ha, vilket gäng efter regnet!! Ska försöka komma upp något, törs inte lova när...Hoppas det går lika bra för er framöver!

2010-08-01 @ 00:19:15
URL: http://www.amazingflash.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0