Jag virkar istället

för att gå på promenad.

Jag bestämde mig härom veckan för att jag skulle börja gå runt byn varje dag innan jobbet. Det är 2,6 km, inte långt alltså men det är bättre än ingenting. Det började bra med fem dagar i rad. Jag kan inte säga att det var skönt för det gör ont i ena höften och armbågen (?). Efter halva sträckan har jag en jävulsk huvudvärk, förmodligen för att jag spänner mig pga smärtan. Men men, det blir säkert bra, det är ju nyttigt med motion =)
Nu har kylan slagit till igen så nu har det blivit fyra dagar utan promenad, idag är det minus 31 grader *brrr, hutter*

Men istället för promenader så har jag kommit igång med mitt virkande igen. Det ger ju inte så mycket kondition men roligt är det =)


Först virkade jag en lite studentpojke som jag hade tänkt skicka till Kim (tills jag insåg att han förmodligen inte alls är intresserad av mammas handarbeten)


Foto Fjällräven                    En liten pojkstudent (ca 10 cm)




Sen blev det en morot och moroten behövde ju en kanin. Den är ca 35 cm hög (kaninen alltså) och jag kan tala om att när man virkar med detta garnet så bör man inte virka fel. Det var ett rent helvete att repa upp. Bara för det så satt jag och virkade ett huvud till istället för kropp. Hade det inte varit för att jag bara hade lite av detta garn och det inte finns mer att få tag på så hade jag slängt det extravirkade huvudet *fnys, suck och stön*


Foto Fjällräven                                                       Kanin med morot

Jag blev faktiskt väldigt nöjd med denna lilla kanin, tycker han ser jättegullig ut. Han ser dock lite kissnödig ut =)

Mats döpte honom till Hugo Lindberg



Foto Fjällräven


När kaninen var färdig gjorde jag en liten maskot som jag ska skicka till min kusin som just har opererat handen, kanske det slinker ner en bit choklad också för det får man äta när man är gipsad=)


Foto Fjällräven                                          Maskot (ca 11 cm)




Foto Fjällräven                                         Hjärta på mössan

Nu ska jag sätta mig och virka en nalle tror jag, eller kanske en katt. Nä föresten, det är ju snart påsk, då måste man ha påsktanter.

Återkommer med det när det är klart.

Kram på er alla människobarn

Ett litet tillägg, de virkade figurerna kommer från böckerna, Virka läskigt söta figurer av Christen Haden och Virka amigurumi av Mia Bengtsson. Båda böckerna kommer från Bonnier Carlen.

Kommentarer
Postat av: Den gamle

För en vecka sedan så hjälpte jag Helena och Kim, vi körde ett flyttlass till vindsförrådet,han hade gott om gosedjur redan.

Imorron(23feb)ska vi börja köra möbler mm till lägenheten. Jag är flyttbas och chaufför,tror jag.

Många har lovat hjälpa till,i morron får vi se hur många som kommer.

Vita hälsningar från snöriket.

2010-02-22 @ 18:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0