Herre jösses!

Igår ringde jag till Feldenkraist Center och avbokade min tid som jag hade där idag. Jag har väntat i 4 månader för att få komma dit men eftersom vi har så kallt just nu så vågar jag helt enkelt inte åka till Östersund nu. Jag kan inte stå ute och vänta på bussen i denna kyla och om jag inte hittar parkering i närheten så kan det vara förödande med min astma. Jag hade lite dåligt samvete i går när jag avbokade eftersom det är så lång väntetid, men idag när jag såg termometern så kände jag att jag gjorde rätt.

Kolla här alltså



Minus 35,8 grader!!!

Jag vet knappt om jag vågar gå till jobbet i denna kyla, det blir att vira många halsdukar runt ansiktet så ingen kyla kommer ner i mina lungor.

Helt klart måste jag investera i någon slags värmeväxlare, det finns en som jag funderat på att ha när vi åker skoter. Jag är osäker bara på ifall den får plats under hjälmen. Men å andra sidan kan jag ha den i fall vi skulle behöva gå någonstans när vi är ute på skotertur.

                           eller apotekets     

Något måste jag ha för här kan det visst bli kallt så det gnisslar i tänderna och jag blir säkert skitsnygg som Dart Wader =)


Kram på er all människobarn

Kommentarer
Postat av: Alf

Tänk att det finns så låga grader! Inget att gå ut och göra snöänglar i efter bastun...

2010-02-23 @ 10:32:13
Postat av: Fjällräven

Nä, verkligen inte =)

Man får sitta inne å se lite änglalik ut istället.

Kram på dig å de dina.

2010-02-23 @ 17:01:37
Postat av: Helen

Ja nu får det vara nog med kyla för den här säsongen tycker jag! Ge oss 5 grader kallt och soooool istället så överlever vi :-)

2010-02-24 @ 23:21:04
URL: http://helensvardag.blogg.se/
Postat av: Fjällräven

Helt riktigt Helen.Jag älskar vintern men jag kan ju inte ta del av den när det är så in i helv... kallt. Det värsta är ju att det är så himla vackert ute, solen skiner från en klarblå himmel, man vill ju bara ut. (suck)

2010-02-25 @ 08:43:38
Postat av: Den gamle

Ähh, bara gny och gnäll. De ä bara å bunta i hop alla gnällspikar å slå i %%%%%% dom. De ä allt tur att en ä en kaar. Tuffa och hårda hälsningar från Thn.

Den gamle, så de så.

2010-02-25 @ 13:47:28
Postat av: Fjällräven

ja ja ja, det är bra att det är nån i familjen som inte går av för hackor.

Kram på dig far, hälsa mor å krama henne också

2010-02-25 @ 16:12:56
Postat av: lillebror

sök på ColdAvenger på google, dom verkar vara bra

2010-02-28 @ 18:32:16
Postat av: Fjällräven

Ja jag har kollat in dem, skulle vilja prova någon innan jag beställer. Ska höra med skoteraffärerna här i Östersund om de har eller kan ta hem något, det borde vara olika storlekar på själva balaklavan.

Vilket ord, undra vad det betyder egentligen?

Kram på dig broder

2010-02-28 @ 20:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0