Disktrasor

Jag är av den där typen som bara kan använda en disktrasa i någon enstaka dag, sen vill jag ha en ren igen. Kommer ihåg att jag avverkade väääääldigt många disktrasor a lá wettex. Men så en dag när jag kom hem till Mats (innan jag flyttade hit) fanns där en trasa som hade haft sina glansdagar under kritaperioden *urk* affären var stängd och jag hade inget annat val än att klippa sönder en frottéhandduk. Insåg att de var himla bra att ha disktrasor i frotté. Så de senaste åren har bestått av ituklippta handdukar som jag har kunnat slänga i tvätten efter en dag, men nu har jag varit lite stick-och virksugen och gjort mig lite färggladare trasor.

Den lila trasan är virkad av lingarn, stickade en också i samma garn men de två är inte lika bra som de övriga, linet fäller lite ludd, de gör inte de som är gjorda i bomullsgarn.




                                                                                                     En liten hög med trasor



Kram på er alla människobarn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0