Taket är på plats


Första plåten riktas in, viktigt att den blir rak så inte hela taket ser snett ut.



                                                                Mats och Sune skruvar fast den första plåten


Nu är framsidans tak klart, då var det bara baksidan kvar :)



Här byggs det en ställning för att kunna gå säkert på taket när taknocken ska skruvas fast.





Om man glömmer något på taket får man klättra lite extra :)


                                                                            Mats skuttar upp för att hämta skruvdragaren



Jag hörde en del pust och stön när nocken skulle sättas fast, det var inte helt enkelt då plåten gärna ville buckla sig.




Ser nästan ut som de sitter och fikar här men jag tror nog inte det är på det viset =)



Så här ser det ut när takplåten ligger där den ska och nockplåten likaså. 
Det ser nästan ut som ett färdigt hus nu :)
Så fort vi har bestämt vilken färg vindskivor och takfoten ska ha och målat dessa så kommer vindskiveplåten upp. Fönstren målas i en ljusgrå nyans och det lutar åt att foder mm blir mörkgrått.

Idag blir det mera målning för Mats och mig. 
Jag har laddat kylbagen med kött och fisk för grillning, potatissallad och grönsaker. Till efterrätt blir det grillade bär (jordgubbar, björnbär och nektarin) det ska läggas i ett knyte av smördeg *smaskens*

Ja jag säger som jag brukar: -Återkommer med mera bilder och info :)

Kram på er alla människobarn
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0