Glad för en faktura

Ja då är man lättroad.
Det är väl sällan man blir glad när räkningarna dimper ner i postboxen men den här gången blev jag faktiskt det.
Jag gick en kurs i tovning i våras och det var jättekul. Jag fick ett mejl efter kursens slut där dom undrade om jag var intresserad av att fortsätta till hösten.
Javiss vill jag det.

Men förra veckan undrade jag varför jag inte fått någon kallelse och inbetalningsavi. Mejlade mannen som jag fått förfrågan av tidigare och han svarade att så fort kursen fått tillräckligt med kursddeltagare så ska den starta.

Tänk om det inte blir någon tovning i höst! *ve och fasa* Det är ju säkert för sent att anmäla sig till någon annan kurs.

Men i fredags kom fakturan och nu är det bara att betala 975 kr och infinna sig i Slöjdsalen på Soliden, Östersund på torsdag kl 18.30
Hoppas det är någon där som bor åt mitt håll, då kan man samåka och jag slipper köra på känn i mörkret.

Tyvärr kommer jag missa ett tillfälle efterom jag ska ner till Trollhättan men så är det ju, man kan ju inte vara på två ställen samtidigt.

Så nu behöver jag bara komma på vad jag kan tova. Kom med förlag är ni snälla.

Jag har bestämt mig för att tova ett par höga stövlar, typ som dom här.

Foto Fjällräven          Dessa har Maria Österberg från Sikås gjort.

Sen har jag också tänkt göra tomtar som ska stå i trappen. Det ska vara tomtar i olika storlekar där de största ska vara runt 50 cm.

Men som sagt, jag behöver förslag på fler saker som jag kan göra.
Funderar lite på att göra gardiner i nunotovning. Man tovar in ull i tunna tyger. Det går att göra det mest fantastiska mönster.
Jag vill också prova på att göra en tavla av något slag, den ska isåfall vara ca 55 cm bred och max 80 cm lång. Måste komma på ett snajsit motiv.

Man kan tova nästan vad som helst, det är bara fantasin som sätter gränser.

Måste se till att mina vantar, som jag tovade på den första tovningskursen jag gick, blir färdiga innan vintern kommer. Det var en endagarskurs på Syssla i Östersund, där man fick prova på att tova några timmar. Jag tror inte att dessa vantar kommer att hålla för några större påfrestningar som snöskottning eller liknande men de är säkert varma och sköna att ha till och från jobbet.


Foto Fjällräven Mina första & enda tovade vantar


Foto Fjällräven








Kommentarer
Postat av: Den gamle.

Det är ju dom som fyller år framöver,skulle man kunna få beställa en liten tavla i present.Kanske något som passar i baren.Din pojk har ju redan en skylt där.

2009-09-21 @ 21:59:40
Postat av: Fjällräven

Hahaha...menar du att du vill ha en tovad tavla i baren =)

Åker fluffiga bar =)

Kram på dig.

2009-09-21 @ 22:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0