En annan värld

Helt klart så lever jag i en annan värld än min omgivning.

Förra lördagen var Mats och jag i Åre på höstmarknad, det var svinkallt och vi var båda i behov av varmare jackor. Vi provade oss igenom några affärer och Mats hittade en som var nedsatt i pris och kostade 900 kr. En jacka som är varm och blir det jättekallt kan han ha en fleecjacka under som han för övrigt också köpte, för 300 kr. Alltså en varm jacka för 1200:- Mycket pengar men helt överkomligt.
Jag däremot hittade ingen jacka. Har man min storlek så är det väl hästtäcke som gäller *suck*
Jag provade jacka efter jacka den ena dyrare än den andra, 4000, 5000, 6000 kronor. För en jacka!!!
De var inte ens varma eftersom det var sånna där skaljackor där man måste ha på sig lager på lager, typ fleece och dyl.
Är det normalt ,frågade jag damerna från konstföreningen när vi åkte till Sundsvall i söndags?
Då säger den ena, -Jag har köpt en sån där jacka (och så förklarar hon hur den ser ut) och den får man billigt, runt 2000 kr.
2000 spänn! Billigt, tänker jag???
Då säger den andra damen i bilen, -Ja man vill ju ha flera jackor, för inte är det roligt att gå i samma jacka varje dag.
Min jacka köpte jag på Cassel för 4-500 för några år sedan och hade det inte varit för att det är en vår/sommarjacka så hade jag nog haft den hela vintern.

Som sagt, jag lever i en annan värld.

Kommentarer
Postat av: Robert

Håller med dig! Hade jag köpt en jacka för 4000 kr så hade jag antagligen inte vågat använda den.. Min gräns går någonstans vid 1000-lappen..och då har man den jackan i några säsonger (tills man växt ur den, om du förstår vad jag menar)

Kram!

2009-10-11 @ 11:15:54
Postat av: "gossemoster"

Håller med,1000-lapp är gränsen nästan lite otäckt, för en jacka , man behöver väl mer än det på vintern.

2009-10-11 @ 17:35:23
Postat av: Fjällräven

Helt riktigt, tur jag är född i rätt släkt, en släkt som begriper sig på det där med priser =)

Kram på er.

2009-10-11 @ 22:25:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0