Bubbla

För en hel del år sedan köpte min bor en gammal Bubbla som han hade tänkt renovera. Kim och hans klasskamrat, LillKim hade denna rishög som arbetsprojekt när dom läste till fordonsmekaniker. Många timmar lade de tre gossarna ner på denna lilla Bubbla.
Men hur det än var så räckte tiden aldrig till och far ledsnade på att ha den i sitt garage så efter några år åkte den iväg (kommer ej ihåg om den for till skroten eller om den bara bytte ägare?)

Ibland känns det som en smart ide men när något drar ut på tiden så tappar man lätt fokus och intresset svalnar.


Foto Bassen

Igår var Mats och jag på motormässa i Östersund och där fanns en rikigt snygg Bubbla, det var därför jag kom att tänka på Bassens lilla projekt.


Foto Fjällräven


Foto Fjällräven


Foto Fjällräven

Det ligger mycket slit bakom denna bil och jag tror inte att jag riktigt kan förstå hur många timmar det tagit.

Jag skulle gärna äga denna lite pärla, den är helt i min stil (möjligen skulle den lilla damen på motorhuven bort)

Det gröna får mig att tänka på en gammal plastmattafrån 70-talet *ler*

Så här snygg kunde din Bubbla blivit om du bara hade fått lite mera tid Bassen *fniss*


Kommentarer
Postat av: Lillebror

Det enda som finns kvar från den är pallbockarna som den stod på.

2009-06-02 @ 08:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0