Ville inte ha!

Svårt det där med att hitta på något att tova. Man funderar och funderar och sen kommar man på något kul.


Foto Fjällräven

Jag började med att lägga ut ull i tjocka lager och tovade det till en fin yta. La dit plastmallen och ett tjockt lager till med ull. Här är det alltså en bit som är ihålig.

När man tovat klart så det håller ihop klipper man upp den nedre kanten och plockar ur plastmallen och fortsätter att tova.

Sen fick han prova den för att se om den passade.


Foto Fjällräven


Tänkte forma den direkt på huvudet så det blev perfekt passform men vad hör jag då.Han vill inte ha en äppelgrön mössa. VA!!! vill inte alla ha en sån?!


Jag bara skojade =D 

En frukt- eller äggkorg skulle det bli och vi får väl se om den går att använda. Nu har den iallafall fått formen och den har torkat.


Foto Fjällräven                                         Tovad fruktkorg, oval 21x16x9 (cm)

Kram på er alla människobarn

Tar tacksamt emot förslag på vad jag kan lära mig tova

Undra om jag ligger risigt till nu när jag lägger ut en sån fin bild på min älskade sambo *fnissar lite osäkert*


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Allt klär en skönhet. Mats liknar en tomtenisse hahaha.



Skålen är skitsnygg och passar otroligt bra till gardinen jag talade om häromdagen.



http://jysk.se/140/470/304/5064300/a/catalog



Kram kram

2009-03-01 @ 15:14:51
Postat av: faster Bitten (gossemoster)

Stackars Mats! Fruktskål på huvudet (hi hi)Han är tuff som går med på att fotas i den,

2009-03-01 @ 17:26:26
Postat av: faster Bitten (gossemoster)

P.S glömde KRAAAMAR!!!!!! D.S.

2009-03-01 @ 17:27:59
Postat av: Den gamle.

Jag är ledsen Mats,det går i släkten.Min mamma satte på mej en brun basker när jag var liten,men den fungerade bra som frisbee.

Ha det gott där uppe.

Åke

2009-03-01 @ 18:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0