Söndagsglädje 15 mars

Igår var vi på Snöyran på Fröjdholmen, som ligger i Oviken. Det är en marknad där det visas upp skotrar, husvagnar, traktorer mm. Man kunde åka rally och helikopter om man ville, bara man betalade vill säga. Marknadsstånd med mjukbröd, honung, ostar, stickat och diverse dyl. Naturligtvis kunde man köpa kolbullar och annat ätbart.
Det fanns även en liten grävmaskin som man kunde få prova och då skulle man sikta med ett litet järnrör, som satt längst ut på grävarmen, det skulle placeras i ett rör och det såg förmodligen betydligt enklare ut när man stod brevid än när man satt i hytten och styrde.
Mats provade och jag tycker han var jätteduktig, själv hade jag inte vetat vilka spakar man skulle använda.


Foto Fjällräven                                          Mats provkör en liten grävmaskin

Tyvärr är det ju en klant till fotograf som inte kunde få med varken järnröret eller plaströret som den skulle siktas i *ler*

Det hade ju varit kul att åka helikopter men det kostade 400 kr/pers så vi tyckte att det var lite för dyrt så här lite oplanerat. Fast vem vet, nästa år kanske man kan planera in den kostnaden. Eller så får man fastna på fjället och få en tur med fjällräddningen =D 
Nä usch, sånt får man inte skoja om *fy på sig Räven*

Vi hade iallafall en trevlig dag.

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Han är duktig med maskiner och motorer din karl..!

Det ser himla roligt ut. Varför prövade inte du?



Kram kram

2009-03-16 @ 15:20:59
Postat av: Fjällräven

Jag tror att jag hade underhållit hela Jämtland om jag hade satt mig i den där grävmaskinen =)



Kram

2009-03-16 @ 17:08:00
URL: http://ammiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0