Söndagsglädje 11 januari

Det börjar nästan bli tjatigt med samma tema på söndagsbild, men jag är ju såååååå förtjust i glaskulor. Nu ska det erkännas att de inte är kulor från Storsjöhyttan denna gång och det är ju lite synd eftersom jag älskar deras glaskonst. Dessa kulor köpte jag på "Hamngatan 12" i Östersund, på rea (sånt gillar vi)

Foto Fjällräven                                                 Glaskulor i aningen gråaktig ton

Om man kollar noga under upphägningsöglan på den främre kulan så ser man att det är en liten kula inne i den stora kulan, 4 för priset av 3 eller 1½ om vi ska va noga med tanke på att det var rea =)

Dom ska nu pryda sin plats i vardagsrumsfönstret där de tre tovade kulorna fått hänga över jul  (för idag ska alla jul-och adventsprylar ut).




Kommentarer
Postat av: Den gamle.

Jag säger bara,kul.

De va de,ha de.

Den gamle.

2009-01-12 @ 22:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0