Nya mattan

Äntligen har jag köpt den. Mattan som jag hittade för längesen. Det är en trasmatta (vilket jag har en förkärlek till) som är gjord av skinn. Jag föll för den med en gång när jag såg den och egentligen är det en soffmatta vi är i skriande behov av men eftersom mattan har ungefär samma färg som soffan ansåg jag att soffan liksom skulle smälta in i mattan.
Nu fick mattan bo under bordet i "billyrummet" (vardagsrummet med alla billybokhyllor).

Jag är jättenöjd med mattan.



Foto Fjällräven                                                  Nya trasmattan 170 x 240 cm



Foto Fjällräven                                                                            Trasmatta i skinn

När jag tittar på den översta bilden är det en liten lustig grej som slår mig.

Jag gillar INTE furu, som ni säkert har hört mig säga förut. Det går bra med ny furu som är ljus men så fort den blir några år och den blir sådär pissgul då avskyr jag den. Är den då också lackad så blir den totalt sågad av mig.
Men vad ser man på bilden? Jo ett bord som i och för sig är björk men efter ett halvt sekel ser det ut som pissgul lackad furu.
Jag har köpt det själv?!?
Bokhyllor, björk men nu ser det mest ut lackad pissgul furu.
Också köpt själv?!?
Golvet. Låg där med sin lackade pissgula yta när jag flyttade in och är väl, om jag ska erkänna det, helt okej.
Hur tänkte jag när jag handlade bord och bokyllor? Så länge jag kan minnas har jag varit emot gammal furu.

Så nu är det operation "byta-bord-stolar-bokhyllor-till-vitt" som står högst på önskelistan.
Stolarna gillar jag och dom har vi sju stycken utav så de ska målas vita. Jag har målat en vit så nu är det bara sex kvar =)
Bokhyllorna vill jag byta ut mest för att jag inte tycker dom täcker det behovet som jag har. De är inte tillräckligt djupa. Vill helst ha vita "bonde" -hyllor från Ikea men jag vet också att så mycket pengar kommer jag inte kunna spara och då står hyllan "expedit" på tur.

Oj oj oj, nu blev det furugnäll av alltihop. Det var ju nya mattan som jag ville visa er.
Jag är jättenöjd, med eller utan furu *ler*

Kram på er alla människobarn


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Jäkligt snygg matta.



Millan

2009-01-05 @ 18:28:25
Postat av: Den gamle.

Expedit blir bra,jag vet ,har två själv.

Brukar också finnas på blocket.

Håller med din storasyster,snygg matta.

Hälsa alla hälsar den gamle.

2009-01-05 @ 18:37:12
Postat av: Fjällräven

Javisst finns den på blocket....om man bor på civiliserade platser vill säga =)

Kram

2009-01-05 @ 22:27:46
URL: http://ammiia.blogg.se/
Postat av: Storasyster

Jag skulle vilja be dej lägga ut en bild/fler bilder, på alla julklapparna när dom ligger under granen. Vill visa svärmor hur mysigt det ser ut...



Tack på förhand kära lillasyster

Kramelikram

2009-01-09 @ 19:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0